• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
13
رئیس اتحادیه املاک گرگان:

تصمیمات غلط غیرکارشناسی قیمت ساختمان در گرگان را افزایش می دهد

  • کد خبر : 3387
  • 20 بهمن 1400 - 17:47
تصمیمات غلط غیرکارشناسی قیمت ساختمان در گرگان را افزایش می دهد
رئیس اتحادیه املاک گرگان با اشاره به افزایش عوارض شهری در این شهر، گفت: تصمیمات غلط غیرکارشناسی قیمت ساختمان در گرگان را افزایش می دهد.

محمدرضا صنعتی در گفتگو با خبرنگار نویاب در خصوص افزیش عوارض شهری در گرگان اظهارکرد: برخی بیان می‌کنند که عامل گرانی مسکن، اتحادیه املاک است در صورتی که عامل گرانی مسکن افرادی هستند که در صندلی پارلمان شهری نشسته و مصوباتی بدون کارشناسی و مطالعه دارند.

رئیس اتحادیه املاک گرگان افزود: آنها قیمت گذاری هایی را اعلام کرده که واقعی نیست و با توجه به این که آن ها مدیر شهر هستند، این رقم ها تثبیت شده و برخی می توانند از این امر سوء استفاده کنند.

وی ادامه داد: این اعداد عامل گرانی بوده و قیمت ملک را افزایش خواهد داد.

صنعتی بیان کرد: زمانی که هزینه های اولیه ساختمان افزایش یابد در نتیجه قیمت تمام شده هم افزایش یافته و این مردم هستند که باید بهای آن را پرداخت کنند.

وی گفت: هنگامی که قیمت مسکن افزایش می‌یابد در کنار آن قیمت اجاره بهای ساختمان هم رشد خواهد یافت.

صنعتی اضافه کرد: اعضای شورای شهر کار کارشناسی بلد نبوده و از نظرات و مشاوره های انبوه سازان و اتحادیه املاک و سازندگان استفاده نمی کنند.

وی بیان کرد: اعضای شورای شهر توسط مردم انتخاب شده و به جای اینکه حرف دل مردم را بگویند و سفیر آنها باشند قیمت کارشناسی نشده را مصوب می کنند.

این کارشناس حوزه مسکن گفت: دولت طرح جهش تولید ساخت مسکن را در سال یک میلیون مسکن اعلام کرده ولی با این مصوبات شهری در شورای شهر چه انگیزی برای تولیدکننده مسکن باقی می ماند که ساختمان تولید کندزیرا زمانی که هزینه صدور مجوازت پروانه ساختمانی بالا برود، در هزینه تمام شده ساختمان تاثیر زیادی می‌گذارد.

صنعتی توضیح داد: یعنی این دوستانی که در پارلمان شهری هستند این را در نظر نگرفتند که با این مصوبه هزینه تمام شده ساختمان افزایش یافته و تولیدکننده مجبور می‌شود که قیمت مسکن را بالاتر بفروشدو باز هم مردم آسیب می‌بینند.

وی افزود: اگر سازنده تصمیم بگیرد که ساخت و ساز را کنار بگذارد به دلیل اینکه ۳۰۰ واحد شغلی با صنعت ساختمان در ارتباط است در نتیجه بر روی کار این واحدها هم تاثیر گذاشته و کارگران بیکار می‌شوند.

صنعتی گفت: با بیکاری کارگر، آسیب‌های اجتماعی هم افزایش خواهد یافت زیرا آنها مجبور هستند هزینه زندگی خود را تامین کنند.

وی عنوان کرد: در استان مجاور ما علاوه بر افزایش تراکم و بلندمرتبه سازی، از انبوه‌سازان حمایت شده، در نتیجه سرمایه‌گذاران به خارج از استان خواهند رفت.

صنعتی گفت: سازنده یک تولید کننده بوده و در کنار وی چندین کارگر، هزینه زندگی خود را تامین می کنند در نتیجه باید از این افراد حمایت شود.

وی تصریح کرد: با این رویه ای که اعضای شورای شهر در پیش گرفته اند از سال آینده افزایش اجاره بها و مسکن در سطح شهر اتفاق افتاده و مردم هم قادر نخواهد بود هزینه‌ها را پرداخت.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3387
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.