• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
مدیرعامل شرکت نگین اندیشمندان شرق خبرداد؛

چالش مرغداری ها با حذف یارانه انرژی| مدیریت مصرف انرژی را ارتقا می دهد

  • کد خبر : 9957
  • 28 شهریور 1401 - 12:55
چالش مرغداری ها با حذف یارانه انرژی| مدیریت مصرف انرژی را ارتقا می دهد
مدیرعامل شرکت نگین اندیشمندان شرق گفت: حذف یارانه انرژی در سال آینده چالش های زیادی برای مرغداران به همراه دارد که با آموزش و مدیریت مصرف می توان آن را کنترل کرد.

مهدی آسیابان در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: شرکت نگین اندیشمندان شرق مجموعه ای پویا و دانش محور است که با استفاده از تکنولوژی و فناوری های برتر روز در صنعت طیور فعالیت دارد.

مدیرعامل شرکت نگین اندیشمندان شرق افزود: این شرکت با انجام پروژه های فنی و علمی در صنعت طیور توانسته به بخشی از نیاز مرغداری های کشور پاسخ مناسب دهد.

وی ادامه داد: با حذف ارز ترجیحی برخی از صنایع از جمله مرغداری ها دچار چالش شدند و از آنجایی که برای سال آینده یارانه حامل های انرژی حذف خواهد شد به طور حتم شاهد به وجود آمدن چالش های جدید در این حوزه خواهیم بود.

آسیابان با اشاره به اینکه مرغداری ها باید به دنبال ارتقاء و بهره وری حداکثری از منابع انرژی باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی در مرغداری ها این شرکت اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی برای صنعت طیور کشور کرده است.

وی افزود: در این کارگاه آموزشی دانش فنی و استانداردهای مرتبط با تامین تجهیزات نوین برای ایجاد تهویه، روشنایی، ایمنی و بهداشت، کنترل عوامل محیطی، بکارگیری فناوری های نوین در مرغداری ها برای مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی ارائه می شود.

مدیرعامل شرکت نگین اندیشمندان شرق با بیان اینکه اگر آموزش لازم در خصوص مدیریت انرژی ارائه نشود مرغداری ها عملکرد خوبی نخواهند داشت، تصریح کرد: اگر استاندارد معیار مصرف انرژی رعایت شود یک مرغدار می داند که برای پرورش مرغ چه میزان باید انرژی استفاده کند و مصرف مازاد انرژی نخواهد داشت.

آسیابان گفت: به عنوان مثال در حال حاضر گازوئیل سهمیه ای به مرغداران داده می شود که بسیاری از کم بودن این سهمیه ناراضی هستند اما شاهد هستیم که مرغدارهایی که نصب اتوماسیون داشتند میزان مصرف را کنترل و حتی مازاد گازوئیل نیز دارند.

مدیرعامل شرکت نگین اندیشمندان شرق ضمن اشاره به این مساله که مصرف و مدیریت انرژی در نهایت به سود مرغدار تمام خواهد شد، بیان کرد: برگزاری این دوره های تخصصی کمک می کند که مرغداری ها با بهره گیری صحیح از نیروی کار ماهر و تجهیزات مدرن به حداکثر تولید محصول نهایی (گوشت و تخم مرغ) برسند.

آسیابان در خاتمه خاطرنشان کرد: سومین کارگاه تخصصی آشنایی با مباحث انرژی در مرغداری های کشور در روز دوشنبه ۱۱ مهرماه ساعت هشت و ۳۰ دقیقه با استفاده از اساتید مجرب و با حمایت بازرگانی قاسمی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی گلستان در کانون طاها برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9957
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.