• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان:

۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان مجهز به سیستم نوین آبیاری شد

  • کد خبر : 9894
  • 27 شهریور 1401 - 9:31
۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان مجهز به سیستم نوین آبیاری شد
کیاالحسینی، مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان از تجهیز ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی گلستان به سیستم های نوین آبیاری خبر داد.

سید محسن کیا الحسینی در گفتگو با خبرنگار نویاب  اظهار کرد: حدود ۲۵ تا ۲۷ درصد اراضی آبی استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده و نیاز است که این مقدار افزایش یابد تا سیستم های نوین آبیاری رشد بیشتری داشته باشد.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در سال جاری ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را در دست اقدام داریم و هم چنین ۵۲ هزار هکتار برای افق ۱۴۰۴ برنامه ریزی شده است.

کیاالحسینی گفت: ۲۷۰ تا ۲۹۰ هزار هکتار اراضی آبی در سطح استان وجود دارد که حدود شش هزار و ۵۰۰ مترمکعب برای هر هکتار سهم آبی است که کشاورزان استفاده می کنند.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: میانگین مصرف آبی برای هر هکتار در کشور ۹ هزار متر مکعب است که کشاورزان گلستانی از این مقدار کمتر مصرف می کنند.

وی با بیان اینکه در گلستان شاهد کاهش بارندگی ها و تغییرات اقلیم هستیم، افزود: ما باید به سمت افزایش راندمان آبیاری و بهره وری اراضی محصولات کشاورزی در استان گلستان حرکت کنیم.

کیا الحسینی با اشاره به استقبال کشاورزان به این نوع سیستم آبیاری، تصریح کرد: کشاورزان تمایل زیادی به این نوع سیستم آبیاری دارند ولی باید اعتبارات کافی برای این کار درسطح استان در نظر گرفته شود.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان گفت: منابع آبی استان گلستان دو و نیم میلیارد مترمکعب است که از این میزان یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب مربوط به آب های زیر زمینی و به همین میزان مربوط به آب های سطحی است.

وی در خاتمه یادآور شد: با توجه به اینکه گلستان یک استان کشاورزی است باید اعتبارات خوبی برای این روش های آبیاری تخصیص یابد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9894
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.