• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
عضو کمیسیون عمران مجلس:

دولت طی چهار سال ۲ میلیون مسکن بسازد، جایزه دارد| وام مسکن یک میلیارد با اقساط ۳۰ ساله باشد

  • کد خبر : 9881
  • 27 شهریور 1401 - 8:32
دولت طی چهار سال ۲ میلیون مسکن بسازد، جایزه دارد| وام مسکن یک میلیارد با اقساط ۳۰ ساله باشد
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر دولت بتواند تا پایان چهارسال، دو میلیون مسکن در کشور بسازد باید به آن جایزه داد.

به گزارش نویاب به نقل از بازار، علیرضا پاک فطرت با اشاره به عدم تاثیر قانون مالیات برخانه های خالی در افزایش قیمت اجاره بها و خرید مسکن، گفت: بنده معتقدم با اخذ مالیات بر خانه های خالی وضعیت مسکن در کشور بهتر نمی شود.

وی با رد برخی مسائل درباره خانه های خالی در کشور بیان کرد: از ابتدا هم اینجور نبوده که ما ۲ الی ۳ میلیون خانه خالی داشته باشیم. تجربه نشان داده و هر چقدر هم مسئولین تلاش کردند تعداد خانه های خالی از ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار عدد بیشتر نبوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: خانه های خالی موجود در کشور بیش از ۶۰۰ الی ۷۰۰ خانه نیست.

این نماینده مجلس بیان کرد: ما اگر قصد داریم مشکلات در بخش مسکن را برطرف کنیم باید در این بخش تسهیلگری کنیم.

وی با اشاره به تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه مسکن و تخلفات در این بخش بیان کرد: به واقع یکی از دلایلی که وضع و شرایط مسکن در کشور درست نمی شود همین موضوعاتی است که رخ می دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به قیمت های افسارگسیخته و از کنترل خارج شده مصالح ساختمانی بیان کرد: چرا به یکباره قیمت میلگرد هزارتومانی به بیست هزار تومان رسید. حتما این مسئله باعث می شود تا فردی که می خواهد خانه بسازد و نیاز به آهن، تیرآهن، ورق و میلگرد دارد با مشکل گرانی مواجه شود.

وی در ادامه در ارزیابی خود برای ساخت مسکن در کشور و وعده دولت در این زمینه بیان کرد: بنده معتقدم که دولت نمی تواند در کشور مسکن بسازد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: ساخت مسکن با تورم ایجاد شده موجب فشار بر بانک ها و بالا رفتن نقدینگی خواهد شد و نهایتا مسکن سازی هم به دلیل این مسائل در میان کار غیر فعال شده و تمام هم نخواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ادعای مسئولین مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن در طی چهار سال ادامه داد: اگر دولت بتواند تا پایان چهارسال، دو میلیون مسکن در کشور بسازد باید به آن جایزه داد.

وی با بیان اینکه باید مسکن را به کمک مردم ساخت، بیان کرد: باید عوارض پروانه ساخت را پایین آورد و قیمت مصالح را کاهش داد تا در کشور مسکن ساخته شود چراکه متاسفانه این موارد خیلی گران شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به رقم وام مسکن در کشور ادامه داد: باید وام مسکن را بالا برد و به جای ۴۰۰ میلیون این وام را به یک میلیارد و اقساط آن را از ۱۰ سال به ۳۰ سال رساند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9881
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.