• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
یک فعال صنعت ساختمان:

نرخ پیشنهادی دولت در طرح ملی مسکن با شرایط واقعی بازار تطابق ندارد

  • کد خبر : 9850
  • 24 شهریور 1401 - 8:33
نرخ پیشنهادی دولت در طرح ملی مسکن با شرایط واقعی بازار تطابق ندارد
عضو کانون انبوه سازان مسکن استان یزد گفت که قیمت ۴.۵ میلیون تومانی دولت برای طرح جهش تولید مسکن با شرایط واقعی بازار تناسب نداشته و برای انبوه سازان صرفه اقتصادی ندارد.

افشین کربلایی صباغ در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: قیمت پیشنهاد شده از طرف وزارت راه و شهرسازی برای مسکن جهش تولید مسکن مربوط به نیمسال اول سال ۱۴۰۰ بوده در حالی که تورم اعمالی بر بازار در حدود یک سال گذشته،لحاظ نشده است.

عضو کانون انبوه سازان استان یزد افزود: مذاکرات متعددی از سوی فعالان صنعت ساختمان با مدیران راه و شهرسازی استان انجام شده تا به قیمت متعارفی برای احداث واحدهای جهش تولید مسکن برسند.

کربلایی صباغ گفت: انبوه سازان و شرکت های بومی استان یزد تاکنون برای مشارکت در طرح جهش مسکن پیش قدم نشده اند و همچنان در انتظار تعیین قیمت نهایی برای پروژه های استان یزد هستند.

وی بیان کرد: ۳۱ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن اقدام ملی برای استان یزد پیش بینی شده است که تلاش ها برای تامین زمین آن ادامه دارد.

کربلایی صباغ گفت : مدیران استانی تلاش می کنند با تهیه زمینی در حدود ۴۰۰ هکتار در مناطق حاشیه شهر یزد، احداث ۲۵ هزار واحد مسکونی را در این ناحیه آغاز کنند.

این فعال صنعت ساختمان اضافه کرد: در قیمت نهایی باید علاوه بر نرخ ساخت هر متر مربع آپارتمان، مواردی همچون میزان تعدیل بر شاخص ها، هزینه انشعابات، دفترچه، عوارض شهرداری، عوارض نظام مهندسی و ارزش افزوده منظور و محاسبه شود.

وی گفت: در استان یزد سازمان همیاری ها به عنوان کارگزار اداره کل راه و شهرسازی در حال پیگیری تولید مسکن است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9850
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.