• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
0
رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در جمهوری اسلامی ایران:

لزوم استفاده از ظرفیت کشاورزی گلستان |دولت بنگلادش علاقمند به افزایش مناسبات بین دو کشور است

  • کد خبر : 9736
  • 21 شهریور 1401 - 12:28
لزوم استفاده از ظرفیت کشاورزی گلستان |دولت بنگلادش علاقمند به افزایش مناسبات بین دو کشور است
رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران با تاکید بر این نکته که تبادل تجاری بین دو کشور در حوزه کشاورزی ایجاد شود، افزود: دولت بنگلادش علاقمند به افزایش مناسبات بین دو کشور است.

جولیا معین در گفتگو با خبرنگار نویاب ضمن یادآوری این مطلب که وظیفه اصلی رای زن بازرگانی تسهیل مناسبات اقتصادی است، اظهار کرد: تلاش می شود تا از ظرفیت های موجود برای افزایش تجارت اقتصادی استفاده شود.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اطلاعاتی که ماحصل این سفر است به اتاق بازرگانی بنگلادش انتقال می یابد راه موانع تبادلات تجاری هموار شود.

وی ضمن اظهار خرسندی از ظرفیت کشاورزی و دامداری در گلستان، گفت: این منطقه پتانسیل بالایی در بخش دام و طیور، میگو و آبزی پروری دارد که این نکته برایم بسیار جذاب بود.

معین اضافه کرد: ظرفیت گلستان در بخش تولید گیاهان دارویی، غلات و لبنیات نوید بخش ارتباط اقتصادی بیشتر کشور بنگلادش با این استان خواهد بود.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در جمهوری اسلامی ایران با بیان این نکته که پیوند تاریخی و فرهنگی زیادی بین دو کشور است، گفت: دولت بنگلادش علاقمند به افزایش مناسبات بین دو کشور است.

او با بیان این نکته که پیوند تاریخی و فرهنگی زیادی بین دو کشور است، گفت: دولت بنگلادش علاقمند به افزایش مناسبات بین دو کشور است.

معین نساجی و پوشاک بنگلادش یکی از نقاط قوت این کشور اعلام کرد و افزود: همچنین این کشور در بخش کشاورزی و به صورت خاص در کشت برنج و غلات رتبه درخوری را در دنیا دارد با اینحال به دلیل جمعیت زیاد این کشور باز هم نیازمند واردات غلات هستیم.

او با تاکید بر این نکته که تبادل هیات تجاری بین دو کشور در حوزه صنعت و کشاورزی ایجاد شود، افزود: در این زمینه بازدیدها و مذاکراتی بین دو کشور انجام شده و امیدواریم در آینده ای نزیک به نتیجه برسد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9736
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.