• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0
کشاورز گلستانی خبر داد؛

عدم حمایت مدیران گلستانی از کشاورز/کارخانه ها پنبه را با قیمت مصوب نمی خرند

  • کد خبر : 9567
  • 15 شهریور 1401 - 13:32
عدم حمایت مدیران گلستانی از کشاورز/کارخانه ها پنبه را با قیمت مصوب نمی خرند
عابدینی، کشاورز گلستانی گفت: هشت تن پنبه برای فروش به کارخانه بردم اما متاسفانه کارخانه با قیمت مصوب این محصول را از من خریداری نکرد و مسئولان هم ر این رابطه حمایتی از کشاورز ندارند.

محسن عابدینی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: با وجود اینکه قیمت مصوب خرید پنبه قبل از برداشت این محصول کیلویی ۴۴ هزار تومان اعلام شد اما متاسفانه در فصل برداشت، کارخانه ها با این قیمت پنبه را از کشاورز خریداری نمی کنند.

این کشاورز گلستانی افزود: امسال حدود ۹ هکتار کشت پنبه داشتم، که هفته گذشته در چین اول هشت تن آن برداشت و به کارخانه برای فروش بردم. اما کارخانه با قیمت اعلام شده از سوی دولت این محصول را خریداری نکرد.

وی ادامه داد: با توجه به آشنایی قبلی که با این مسئول کارخانه داشتم، این واحد تولیدی پنبه را کیلویی ۲۸ هزار تومان خرید؛ این رقم با قیمت اعلام شه از سوی دولت یعنی کیلویی ۴۴ هزار تومان بسیار فاصله دارد.

عابدینی گفت: قیمت گذاری را دولت انجام می دهد اما فروش محصول همیشه با قیمتی که از سوی دولت اعلام می شود متفاوت است.

وی ضمن اشاره به عدم حمایت مسئولان از کشاورز تاکید کرد: امسال برای کشت برنج چهار برابر سال گذشته یک کشاورز هزینه کرد اما الان که در فصل برداشت قرار داریم این محصول با قیمت سال گذشته از ما خریداری می شود.

عابدینی گفت: برای حل این مساله به جهاد کشاورزی مراجعه کرده و خواستم مسئولان از کشاورز با قیمت گذاری کارشناسی و نظارت در خرید این محصول حمایت کنند اما مدیران جهاد کشاورزی گلستان به ما گفتند که با توجه به ممنوع کشت شالی در گلستان امکان حمایت از کشاورز را در این زمینه ندارند.

این کشاورز گلستانی ضمن پذیرش این نکته که امکان حمایت از شالیکاران از سوی جهاد کشاورزی استان مهیا نیست، افزود: چرا جهاد کشاورزی در خصوص دیگر محصولات اقدامی برای حمایت از کشاورز نمی کند؟

عابدینی در خاتمه یادآور شد: اگر حمایت مسئولان از کشاورزی به همین گونه باشد، رغبت و انگیزه ای نمی ماند که بتوانیم در این حرفه فعالیت داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9567
  • منبع : نویاب
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.