• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

آغاز پروژه های طرح ملی مسکن در ۹ شهر بالای ۲۵ خانوار گلستان

  • کد خبر : 9378
  • 12 شهریور 1401 - 8:45
آغاز پروژه های طرح ملی مسکن در ۹ شهر بالای ۲۵ خانوار گلستان

اسدالله پناه یزدان در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: شهرهای گرگان، گنبد، کلاله آزادشهر، مینودشت، علی آباد، بندرترکمن، آق قلا و کردکوی از جمله شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر گلستان بوده که با تامین زمین کار اجرایی پروژه ها با تعهد مستقیم اداره کل راه و شهرسازی گلستان آغاز شده است. معاون مسکن و ساختمان اداره […]

اسدالله پناه یزدان در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: شهرهای گرگان، گنبد، کلاله آزادشهر، مینودشت، علی آباد، بندرترکمن، آق قلا و کردکوی از جمله شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر گلستان بوده که با تامین زمین کار اجرایی پروژه ها با تعهد مستقیم اداره کل راه و شهرسازی گلستان آغاز شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان افزود: در شهر علی آباد، یک سایت در محدوده نوده ملک وجود دارد که ساخت ۱۳۸ واحد در آن در دست اجرا است.

وی گفت: این واحدهای مسکونی در گذشته در قالب طرح مسکن مهر به صورت نیمه کاره رها شده بود که با خرید آن و واگذاری به سازمان ملی زمین و مسکن عملیات اجرایی پس از تعیین پیمانکار در قالب طرح و ساخت آغاز می شود.

پناه یزدان ادامه داد: در شهرستان کلاله پنج هکتار زمین در اختیار متقاضیان قرار داده ایم که قرار است هر عرصه ۱۵۰ متری به دو متقاضی واگذار تا در مجموع ۵۶ واحد در آن ساخته شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان بیان کرد: در آزادشهر دو قطعه زمین یک هکتاری در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته که در قطعه نخست ۳۸ واحد به صورت گروه ساخت به متقاضیان اجرایی و واگذار می‌شود و در قطعه دیگر، قرار است واحدها به صورت مجتمع ساخته شده تا تعداد بیشتری از متقاضیان زیر پوشش قرار بگیرند.

وی به مشکلات موجود در تامین زمین در شهرستان مینودشت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فقط توانستیم عرصه مورد نیاز برای ساخت ۳۶ واحد را تامین و به متقاضیان اختصاص دهیم.

پناه یزدان در خصوص بندرترکمن هم بیان کرد: ۲۵ هکتار زمین در این شهر پیش بینی شده و متقاضیان در قالب گروه ساخت چندین اسکلت را هم اجرا کرده اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: برای شتاب دادن به روند ساخت در بندرترکمن مقرر است پیمانکاری به متقاضیان معرفی تا روند ساخت شتاب بگیرد.

وی افزود: در شهرستان گمیشان هم ۶۵ هکتار اراضی منابع طبیعی به راه و شهرسازی واگذار شده و قرار است واحدها به صورت ویلایی یا دو واحده تکمیل شود.

پناه یزدان درخصوص کردکوی هم گفت: دو عرصه به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در اختیار راه و شهرسازی وجود دارد که کار ساخت ۴۸ واحد در مرحله فونداسیون و ۴۸ واحد در حال تسطیح است.

به گفته وی یک مجتمع ۶۲۰ واحد نیمه کاره مسکن مهر هم وجود داشت که در حال تکمیل آن هستیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9378
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.