• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
در گفتگو با نویاب مطرح شد؛

زیرساخت های گردشگری در گلستان ضعیف است

  • کد خبر : 9376
  • 12 شهریور 1401 - 8:42
زیرساخت های گردشگری در گلستان ضعیف است
گرگان- رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گلستان گفت: علی رغم منابع خدادادی گردشگری در گلستان اما زیرساخت ها و تأسیسات در این بخش بسیار ضعیف است.

سمیه قدمنان در گفتگو با خبرنگار نویاب با اشاره به اینکه زیرساخت های گردشگری در گلستان ضعیف است، اظهار کرد: گلستان به دلیل داشتن اماکن طبیعی گردشگری، می تواند محیط زیبایی برای ورود گردشگران باشد اما با توجه به امکانات و خدمات ضعیف رغبتی برای حضور گردشگران وجود ندارد.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گلستان افزود: در طول سال مبالغ زیادی بابت ورودی اماکن و فضاهای گردشگری در استان از مسافران دریافت می شود و این در حالی است که ما در آن مکان گردشگری هیچ گونه خدمات قابل توجهی را نمی بینیم.

قدمنان به بحث آموزش در حوزه گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: مسئولان میراث فرهنگی باید نظارت جدی تری در مکان ها و تاسیسات گردشگری داشته تا آن ها خدمات بهتری را به گردشگران ارائه کنند.

وی گفت: متاسفانه طی سال های گذشته نظارت بسیار ضعیف بوده، به گونه ای که گردشگران از نوع خدمات و حتی نظافت برخی از هتل ها و بومگردی های گلستان ناراضی هستند.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گلستان بر ضرورت آموزش واحدهای گردشگری تأکید کرد و افزود: کارشناسان در بدنه میراث فرهنگی باید یک تیم یا گروه آموزش دیده و متخصص باشند تا بتوانند همه عوامل را مورد بررسی قرار داده و بدانند که در یک هتل یا بومگردی چه استانداردها، تجهیزات و مسائل بهداشتی باید رعایت شود.

قدمنان گفت: فردی هم که می خواهد هتل یا بومگردی راه اندازی کند باید تحت آموزش گرفته، ضمن اینکه نیروهای آن مرکز هم باید دوره های آموزشی مختلف را سپری کنند.

وی بیان کرد: در بسیاری مواقع نیروی کار یک هتل نمی تواند بحران بین خود و مسافر را حل کند و این در حالی است که اولین چیزی که یک مسافر از یک استان انتظار دارد، خدماتی قوی است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9376
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.