• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
در گفتگو با نویاب مطرح شد؛

بیانات رهبری می تواند سرآغاز خلق راهبردی تخصصی در صنعت ساختمان باشد

  • کد خبر : 9313
  • 10 شهریور 1401 - 8:06
بیانات رهبری می تواند سرآغاز خلق راهبردی تخصصی در صنعت ساختمان باشد
گرگان- رئیس کانون انبوه سازان مسکن کشور گفت: وضعیت نابسامان سیاست گذاری در تولید و تنظیم بازار مسکن سبب تذکر اخیر رهبر انقلاب شد که امید است گفتمان ایشان سرآغاز خلق نگاهی تخصصی در این بخش شود.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: نکات و مواردی که رهبر معظم انقلاب در خصوص مسکن بیان کردند بیانگر آن است که ما در عرصه مسکن در سیاست گذاری، تولید و تنظیم بازار مسکن از سیاست‌های کارآمدی برخوردار نبودیم یا حتی می توان گفت که در حوزه مسکن اصلا سیاستگذاری نشده است.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور افزود: پس از ورود رهبری به ماجرای مسکن می توانیم در آینده ای نزدیک با استفاده از ظرفیت های موجود، یک راهبرد تخصصی بر مبنای توسعه گری و ترویج انبوه سازی در بخش مسکن، ترسیم کنیم.

وی گفت: وضع اسفباری که امروز با آن روبرو هستیم محصول بی توجهی دولت های قبلی به صنعت مسکن و نادیده گرفتن این صنعت در کشور است.

مرتضوی بیان کرد: امروز دولت سیزدهم تصمیم گرفته تا در بازار مسکن وارد شود و تعادل در عرضه و تقاضا ایجاد کند.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان ادامه داد: تولید و افزایش مسکن یک رویکرد قابل قبول در دولت سیزدهم است، هرچند تلاش دولت برای افزایش میزان تولید مسکن فرایندی مطلوب محسوب می‌شود اما این رویکرد به تنهایی قادر نیست مشکلات و چالش های حوزه مسکن را برطرف کند.

وی گفت: در حوزه سیاست های کلان کشور چشم انداز های ترسیمی و طرح های آمایش سرزمین، توجه گسترده ای به صنعت ساختمان شده است و صرفاً با ورود به فاز اجرایی و داشتن اراده برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی نمی‌توان انتظار داشت تا چالش های حوزه مسکن در کشور به پایان برسد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9313
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.