• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
رئیس جهاد کشاورزی گلستان:

گلستان ظرفیت تبدیل به هاب صنایع تبدیلی و تکمیلی کشور را دارد

  • کد خبر : 9297
  • 09 شهریور 1401 - 11:44
گلستان ظرفیت تبدیل به هاب صنایع تبدیلی و تکمیلی کشور را دارد
گرگان-برزعلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: برای استفاده از ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی به دنبال این هستیم که گلستان هاب این صنایع در کشور شود موضوعی که توانایی و پتانسیل آن را استان دارد.

محمد برزعلی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: اگر محصول زراعی یا باغی سطح زیرکشت زیادی در استان وجود داشته باشد و صنایع تبدیلی این محصول در استان فراهم نباشد، می توان از صنعتگران برای ایجاد صنایع تبدیلی این محصول بهره برد و جهاد کشاورزی نیز در ارائه زمین، دریافت مجوز و استعلام به سرمایه گذارها کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از وجود برخی صنایع تبدیلی در استان یاد کرد و گفت: متاسفانه در گذر سال ها به دلیل کاهش کشت محصولاتی مانند پنبه یا کلزا کشاورزی، ظرفیت این صنایع در استان خالی مانده است.

وی گفت: اجرای سیاست های وارداتی و قیمت گذاری محصولات کشاورزی را عامل کاهش کشت برخی از محصولات دانست و اضافه کرد: تمامی این موارد دست به دست هم داده تا صنایع تبدیلی که در گذشته وجود داشته به میزان ظرفیت نتوانند به کار خودشان ادامه دهند.

او خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرای طرح الگوی کشت که یکی از برنامه دولت سیزدهم است بتوانیم در این خصوص گام های موثری برداریم.

برزعلی در پاسخ به این پرسش که چرا به رغم تولید گندم به میزان ظرفیت کارخانجات، بخشی از این واحدهای تولیدی خالی مانده، گفت: گندم یک کالای استراتژیک است و شرکت بازرگانی دولتی تصمیم می گیرد که به هر کارخانه ای در سطح کشور چه میزان گندم تحویل دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته استاندار، مجمع نمایندگان و جهاد کشاورزی استان پیگیر این مسئله بودند تا بتوانند گندم تولیدی را در کارخانجات استان فرآوری کنند تا به این ترتیب هم به ارزش افزوده محصول اضافه شود و هم شرایط ایجاد اشتغال را فراهم سازد.

برزعلی گفت: مسئولان استان برای استفاده از ظرفیت کارخانجات فرآوری گندم به دنبال برنامه های جدیدی هستند که یکی آنها تبدیل گلستان به هاب صنایع تبدیلی و تکمیلی کشور است همچنین از این طریق می توانیم گندم تاتارستان را در کارخانجات گلستان آرد کرده و به دیگر کشورها صادر کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان در خاتمه یادآور شد: این ها پیشنهاداتی است که مسئولان به دنبال اجرایی کردن آن هستند و امیدواریم بتوانیم با تحقق این برنامه های بخشی از مشکلات استان در حوزه صنایع تبدیلی را مرتفع سازیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9297
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.