• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس :

باید زیرساخت امنیت غذایی کشور را مهیا کنیم

  • کد خبر : 9280
  • 09 شهریور 1401 - 10:41
باید زیرساخت امنیت غذایی کشور را مهیا کنیم
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های امنیت غدایی در کشور مهیا شود، گفت: بایستی با برنامه‌ریزی و مدیریت تلاش کنیم تا با هدفمند ساختن نظام تولید بتوانیم کشور را در تنگناهای بین‌المللی نظیر مناقشات منطقه‌ای اخیر که با جنگ روسیه و اوکراین رقم خورد ، با کارنامه موفق از سفره مردم حمایت کنیم.

به گزارش نویاب محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در مجلس در نشست با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با بیان اینکه یکی از راهبردهای کلان کشور در عرصه مدیریتی حمایت از بخش خصوصی است، مطرح کرد: در دوران دفاع مقدس اراده کردیم و توانستیم جنگ را مدیدیت کنیم اما اکنون در برخی از عرصه‌های مدیریتی کشور با چالش مواجه شده‌ایم که بایستی با بکارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی و تشکل‌های صنفی و توسعه‌ای فعال در بخش اقتصاد بتوانیم تولید پایدار را در کشور نهادینه کنیم.

عسکری در رابطه با اهمیت نظارت الکترونیکی دولت هم اشاراتی داشت و در این زمینه اظهار داشت: زیرساخت‌های سنتی ما باید با هدف تکمیل زنجیره تامین و زنجیره ارزش با تعریف و ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات لازم الکترونیکی، توسعه و ارتقاء پیدا کند.

وی اضافه کرد: باید با راهکارهای نوین بر اساس نیازهای امروز جامعه و ابتکار عمل مدیریتی بتوانیم در راستای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گام‌های جدی را در سطح ملی و محلی برداریم.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس در ادامه با بیان اینکه شاخص‌های تورم بر اساس قیمت نهایی مصرف‌کننده ارزیابی می‌شود، گفت: قیمت‌های محصولات کشاورزی و محصولات تولیدی در صنایع غذایی بر اساس نظام عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و بر این باوریم قیمت‌‌گذاری دستوری پاسخگو نیست.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری هدفمند در بخش صنایع غذایی، خاطرنشان کرد: با فضاسازی‌ برای جذب سرمایه لازم در ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی علاوه بر رونق اقتصاد ملی، امکان اشتغال‌آفرینی مناسبی برای جوانان فارغ‌التحصیل کشور فراهم خواهد شد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9280
  • منبع : ایلنا
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.