• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0
در گفتگو با نویاب مطرح شد؛

منویات رهبری در خصوص «مسکن» وظیفه حاکمیت و بخش خصوصی را دو چندان کرد

  • کد خبر : 9261
  • 09 شهریور 1401 - 8:01
منویات رهبری در خصوص «مسکن» وظیفه حاکمیت و بخش خصوصی را دو چندان کرد
گرگان- عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص بخش مسکن، گفت: تاکیدات ایشان در مورد مسکن تکلیف حاکمیت و بخش خصوصی را دوچندان کرده است.

فرشید پورحاجت در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص دغدغه های بخش مسکن بیانگر توجه ویژه ایشان به این نیاز اساسی است؛ پیشران بودن صنعت ساختمان در حوزه اقتصاد یکی از دلایل توجه رهبر انقلاب به این مسأله است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: هنگامی که رهبر انقلاب به چالش های مستاجران و مالکان اشاره می کند وظیفه راه و شهرسازی به نیابت از دولت و مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی در این حوزه دو چندان می شود.

وی افزود: مجموعه انبوه سازان مسکن به عنوان یک نهاد مدنی غیرانتفاعی در بخش خصوصی تلاش می‌کند تا با حداکثر توان و ظرفیت های موجود با همکاری دولت و مجلس دغدغه ها رهبری در مورد بخش مسکن را کاهش دهد.

پورحاجت گفت: مجموعه انبوه سازان مسکن کشور آمادگی دارد در کنار بخش حاکمیتی با برنامه ریزی دقیق شرایط تولید مسکن در کشور را بهبود ببخشد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: در حال حاضر قیمت پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی به نحوی است که سرمایه گذاران این بخش رغبتی برای مشارکت در پروژه های قانون جهش مسکن ندارند.

وی گفت: آخرین پیشنهاد دولت برای ساخت هر مترمربع واحد مسکونی رقم ۴۵ میلیون ریال است که این عدد یقیناً باید بازنگری و قیمت های آن تعدیل شود.

پورحاجت عنوان کرد: افزایش قیمت نهاده‌های دخیل در تولید مسکن، افزایش حقوق و دستمزد و رشد قیمت مصالح طی ماه‌های اخیر بازنگری در قراردادها را به امری بسیار ضروری تبدیل کرده زیرا با قراردادهای فعلی، ریسک سرمایه گذاری در بازار مسکن بسیار بالا است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9261
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.