• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
مدیرامور شعب بانک توسعه تعاون گلستان خبر داد؛

افزایش ۱۹۵ درصدی تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون گلستان

  • کد خبر : 9192
  • 08 شهریور 1401 - 7:22
افزایش ۱۹۵ درصدی تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون گلستان
گرگان- شریفی، مدیرامور شعب بانک توسعه تعاون از افزایش ۱۹۵ درصدی پرداخت تسهیلات این بانک در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

موسی الرضا شریفی در گفتگو با خبرنگار نویاب با بیان این نکته که رویکرد بانک توسعه تعاون پرداخت تسهیلات به تعاونی هاست، اظهار کرد: ۷۰ درصد منابع تسهیلات برای بخش تعاون و ۳۰ درصد پرداخت تسهیلات این بانک برای اقشار آسیب پذیر جامعه است.

مدیرامور شعب بانک توسعه تعاون گلستان ضمن یادآوری اینکه در پنج ماهه نخست سال جاری سه هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده، گفت: بیش از ۷۰ درصد این تسهیلات در بخش تعاون بوده است.

شریفی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی این بانک حمایت از تعاونی هاست، تصریح کرد: با انعقاد تفاهم نامه با بانک توسعه ملی هرساله برای کمک به بخش تعاون فعال هستیم و در تکالیف دولت و قانون بودجه ای که ابلاغ می شود معمولا این بانک یک پای ثابت همه ردیف های اعتباری از جمله اشتغال پایدار و روستایی است.

وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون بانک فعال در همه بخش های اقتصادی است، گفت: بخش تعاون می تواند از همه مزایایی این بانک برای توسعه این حوزه استفاده کند.

مدیرامور شعب بانک توسعه تعاون گلستان افزود: تعاونی هایی که می خواهند طرحی اجرا کنند اما برای پرداخت تسهیلات از ضمانت نامه برخوردار نیستند از صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون کمک بگیرند تا این ضمانت در اختیار تعاونی ها قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از اعتبارات بانک توسعه تعاون ماده ۵۲ است که در این راستا سال گذشته هزار میلیارد ریال تسهیلات از این بخش به مشتریان خود پرداخت کردیم.

شریفی گفت: اکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم که از این تعداد بیش از ۷۵ درصد تسهیلات پرداختی مربوط به بخش تعاون است.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی که متولی اصلی آن وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است، یادآور شد: در سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان بودجه به بانک توسعه تعاون اختصاص یافت که در پرداخت تسهیلات این بانک ۹۰ درصد تحقق برنامه داشته است.

وی گفت: تسهیلات مشاغل خانگی با سقف یک میلیارد ریال و بازپرداخت هفت ساله با نرخ چهار درصد به متقاضیان پرداخت می شود.

وی با اشاره به برنامه های هفته تعاون تصریح کرد: طرح سپرده کارگشا، اجرای طرح کوثر به منظور توسعه فرهنگ قرض الحسنه و بخشودگی جرایم و دیگرکرد تسهیلات از برنامه های این بانک به مناسبت هفته تعاون در سال جاری است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9192
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.