• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
نماینده علی آباد کتول:

سود برنج در جیب دلالان و محتکران| جلوی واردات گرفته شود

  • کد خبر : 9178
  • 07 شهریور 1401 - 9:24
سود برنج در جیب دلالان و محتکران| جلوی واردات گرفته شود
گرگان- نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: سود حاصل از کشت برنج به جای اینکه به کشاورز برسد، نصیب دلالان و محتکران می شود دولت برای حمایت از کشاورز مانع واردات در فصل برداشت شود.

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد:سود حاصل از کشت برنج به جای اینکه به کشاورز برسد، نصیب دلالان و محتکران می شود دولت برای حمایت از کشاورز مانع واردات در فصل برداشت شود.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سال گذشته در فصل برداشت برنج، واردت این محصول به طور موقت متوقف شد تا کشاورز بتواند به یک سود متعارف از کشت این محصول برسد.

وی با بیان این موضوع که امسال واردات قطع نشد و شاهد کاهش قیمت این محصول هستیم، تصریح کرد: در جلسه فراکسیون شمال با وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کمسیون کشاورزی و مجمع نمایندگان استان های مازنداران، گلستان و گیلان کاهش یکباره قیمت برنج در فصل برداشت را مورد ارزیابی قرار دادیم و از وزیر خواستار رسیدگی به این موضوع شدیم.

وی از قول مساعد وزیر جهاد کشاورزی برای ایجاد شرایط بهتر خرید برنج از کشاورزان خبر داد و گفت: در این جلسه همه مباحث را بررسی و وزیر جهاد کشاورزی قول مساعد داد که در این خصوص اقداماتی داشته باشد که به سود کشاورزان تمام شود

نوروزی ادامه داد: در دور نهم مصوب کرده بودیم از مرداد تا پایان آبان ماه که فصل برداشت است، واردات این محصول را نداشته باشیم و قیمت برنج براساس هزینه کاشت، داشت و برداشت به اضافه یک سود متعارف باید برای کشاورز در نظر گرفته شود.

نوروزی ضمن اشاره به اینکه افزایش شدید قیمت برنج درسال گذشته سودی برای کشاورز نداشت، گفت: سال گذشته کشاورز در آخر فصل برداشت ۴۰ هزار تومان برنج را فروخت اما دلال ها با انبار این محصول آن را به رقمی بیش از ۱۰۰ هزار تومان به فروش رساندند. به عبارتی دلالان و محتکران سودهای هنگفت از خرید و فروش این محصول را به دست آوردند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال نیز با شروع فصل برداشت شاهد کاهش قیمت این محصول هستیم تا سودی که حاصل دسترنج یکسال زحمت کشاورز است به واسطه گرها برسد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9178
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.