• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت:

بومی سازی برخی از صنایع راه طولانی را طی کرده است

  • کد خبر : 9171
  • 07 شهریور 1401 - 9:09
بومی سازی برخی از صنایع راه طولانی را طی کرده است
معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بومی سازی صنایع نفت و گاز، پتروشیمی و صنایع معدنی راه طولانی را طی کرده است.

به گزارش نویاب به نقل از روابط عمومی شرکت پرتو صنعت پاژ، سید محمد موسوی در مراسم امضا قرارداد ساخت اولین پکیج کامل کمپرسورهای سانتریفیوژ دور بالا ساخت ایران در واحدهای احیای مستقیم آهن اسفنجی midrex که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، به صورت برخط اظهارکرد:  در فاز ۶، ۷ و ۸ پارس‌جنوبی بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور توانستند اکثر تجهیزات ثابت را به صورت داخلی تولید کنند. ساخت کمپرسورهای سانتریفیوژ دور بالا در کشور بسیار کار بزرگی است. به نظر من کار بزرگ را شرکت‌های کارفرمایی می‌کنند. برگزاری این جلسه و امضای قرارداد برای ساخت پکیج کامل کمپرسورهای سانتریفیوژ دور بالا ساخت ایران در واحدهای احیای مستقیم آهن اسفنجی midrex تبلور نام‌گذاری شعار سال جاری به نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است.

در ادامه بابک اشجع، مدیرعامل شرکت مهندسی بین المللی ایران (ایریتک) اظهارکرد: برای شروع چنین کارهایی سنگ‌اندازی زیادی وجود دارد.  برای انجام این کار در سیستم دولتی باید مراحل و موارد زیادی را پشت سر گذاشت تا به جرات و شهامت تصمیم‌گیری رسید. در ایران بیش از ۱۰۰۰ کمپرسورهای سانتریفیوژ دور بالا خارجی داریم. اما امروز این دستگاه داخلی سازی شده است. امروزه نخبگان و نفرات قابل در شرکت‌های دانش بنیان حضور دارند . ۱۴ ماه دیگر خروجی این قرارداد مشخص می‌شود این پروژه سهامداران بسیار قدری دارد. از کمک گرفتن در این کار نباید از هیچ بخش و شخصی ابایی داشته باشیم. ما در داخلی سازی موفق نخواهیم شد، مگر اینکه کار دسته‌جمعی انجام دهیم.

در ادامه این مراسم سپهر، رئیس هیات مدیره شرکت ایریتک اظهارکرد: امروز روز مبارکی است و ما به این باور رسیده‌ایم که می‌توانیم. شرکت  ایریتک به راحتی می‌تواند این سانتریفیوژها را از کشورهای دیگر سفارش دهد، اما امروز به ظرفیت داخلی کشور و به یک شرکت داخلی اعتماد کرده‌ایم. در خارج از کشور اتفاقات بزرگ به دست ایرانیان رقم می‌خورد. امید است در ۱۴ ماه آتی شاهد به نتیجه رسیدن این پروژه باشیم.

در ادامه حسین خطیبی، مدیرعامل شرکت پرتو صنعت پاژ اظهارکرد: ۱۰ ماه قبل تصمیم بر ایجاد این کمپرسورها گرفته شد. تیم فنی زحمت زیادی در این زمینه کشیده است. با ساخت این کمپرسورها در کشور چرخه واحدهای احیای مستقیم آهن اسفنجی به صورت کامل داخلی می‌شود. امید است جوابگوی اعتمادها در این زمینه باشیم و برای این امر به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9171
  • منبع : ایسنا
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.