• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
معاون وزیر کار:

لزوم توجه به توانایی مالی کارگران برای استقبال از طرح مسکن کارگران

  • کد خبر : 9156
  • 07 شهریور 1401 - 8:15
لزوم توجه به توانایی مالی کارگران برای استقبال از طرح مسکن کارگران
گرگان- معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از واگذاری ۵۵۰۰ واحد مسکن مهر تا اسفند ۱۴۰۰ خبر داد و با بیان اینکه تامین زمین مهمترین مسأله در ساخت مسکن کارگران است، تاکید کرد: ما اعلام کردیم که هیچ کارگری قادر به پرداخت وام ۱۸ درصدی و قسط ۹ میلیون تومانی در ماه نیست.

به گزارش نویاب به نقل از ایسنا، مهدی مسکنی در حاشیه نشست هفته تعاون در جمع خبرنگاران درباره ساخت واحدهای مسکونی در جوار شهرکهای صنعتی اظهار کرد: ساخت مسکن توسط تعاونی‌های مسکن جوار کارخانه‌ای در معاونت امور تعاون دنبال می شود که کاهش بعد مسافت بین منزل و محل کار در کنار تامین مسکن از مهم ترین اهداف ما در قالب این طرح است.

وی افزود: خوشبختانه اراده برای تامین زمین جهت ساخت مسکن بر اساس زمین‌های موجود در کارخانه‌ها وجود دارد که اقدامات آن به زودی عملیاتی خواهد شد.

مسکنی درباره جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و تضمین موفقیت این طرح، گفت: در اساسنامه جهش مسکن که دیروز به ادارات کل ابلاغ شده، تلاش شد اشکالاتی که منتج به مشکلات قبلی در این حوزه شده است حل شود و لذا اساسنامه با نگاه رفع مشکلات ابلاغ شد. این کار حاصل شش ماه کار کارشناسی است و ابلاغ آن گره خیلی از کار خیلی‌ها باز می کند.

وی زمین را مهمترین مسأله در ساخت ۵۰۰ هزار مسکن کارگری عنوان کرد و گفت: بدون تردید باید به ما زمین بدهند تا این تعداد مسکن ساخته شود. قبلا تعاونی‌ها تشکیل می‌شدند و بعد افراد زمین می‌گرفتند، اما امروز افراد در سایت ثبت نام می‌کنند و قرار است تبدیل به تعاونی و گروه‌های جمعیتی شوند که این امر اشکالاتی دارد از جمله اینکه آدم‌هایی که قرار است در یک واحد مسکونی زندگی کنند باید تا جایی که می‌شود فرهنگ مشابه داشته باشند. 

معاون امور تعاون وزارت کار بر لزوم توجه به توانایی مالی کارگران برای استقبال از این طرح تاکید و اظهار کرد: ما اعلام کردیم که اگر مبنای تسهیلات ۱۸ درصد و با پرداخت ۹ میلیون تومان در ماه باشد هیچ کارگری نمی‌تواند آن را بپردازد.

مسکنی در پاسخ به سوال ایسنا درباره تعداد کل تعاونی‌ها در کشور گفت: تعداد کل تعاونی‌ها در کشور ۹۷ هزار واحد بود که با اضافه شدن بیش از ۲ هزار تعاونی دیگر  این رقم به ۱۰۰ هزار تعاونی نزدیک شده است.

وی همچنین درباره آمار تعداد تعاونی های دانش‌بنیان با توجه به نامگذاری شعار سال گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۱ تعاونی دانش بنیان فعال در کشور داریم که ۱۸ تعاونی تا امروز به آنها افزوده شده و قرار است تعداد تعاونی‌های دانش بنیان تا پایان سال به ۲۵۰ تعاونی برسد.

معاون وزیر تعاون با اشاره به حضور تعاونی‌های کشورمان در نمایشگاه روسیه افزود: اتاق تعاون ایران پس از  ۱۴۰ سال به عضویت هیات مدیره اتحادیه بین المللی تعاون درآمده است که فرصت مناسبی برای تقویت و حضور تعاونی ها در بازارهای جهانی و نشان دادن دستاوردهای بخش تعاون خواهد بود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، صادرات بخش تعاون در ۱۰ ماه گذشته را ۷۰۰ میلیون دلار ذکر کرد و با اشاره به اختصاص خط اعتباری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی به بخش تعاون گفت: در تفاهم نامه منعقد شده با بانک توسعه تعاون خط اعتباری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی هم در دست پیگیری است.

وی در پایان از واگذاری ۵۵۰۰ واحد مسکن مهر به متقاضیان مسکن تا اسفند ماه ۱۴۰۰ خبر داد و با اشاره به وجود ۱۰ هزار تعاونی مسکن در کشور گفت: از این تعداد، ۵۳۸ تعاونی دارای مشکلاتی هستند که درصددیم این مشکلات را برطرف کنیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9156
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.