• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
عضو شورای شهر تهران:

طرح تولید مسکن کوچک متراژ با فرهنگ ایرانی تطابق ندارد

  • کد خبر : 9100
  • 05 شهریور 1401 - 12:22
طرح تولید مسکن کوچک متراژ با فرهنگ ایرانی تطابق ندارد
گرگان- عضو شورای شهر تهران در تشریح دیدگاه خود درباره ترویج الگوی ساخت مسکن کوچک متراژ ،گفت: عده ای مصرانه به دنبال ترویج مسکن های ریزمقیاس هستند در حالی که این واحدها به هیچ وجه با فرهنگ ایرانی که خانواده محور است تطابقی ندارد.

به گزارش نویاب به نقل از ساختمان آنلاین، مهدی اقراریان در مورد اینکه عده ای از کارشناسان برای حل بحران مسکن پیشنهاد ساخت واحدهای مسکونی کوچک متراژ را مطرح کرده اند اظهارکرد: واحدهای مسکونی بسیار کوچک نظیر واحدهای بیست یا سی متری به دلیل عدم انطباق با ساختار فرهنگی کشور ما نمی تواند راهگشا باشد و اجرای این الگو بیشتر باعث بروز آسیب های اجتماعی خواهد شد .

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ترویج این الگو یکی از تله هایی است که باعث تغییر در سبک زندگی افراد می شود خاطر نشان ساخت: متاسفانه گروهی هستند که تلاش می کنند با فرهنگ سازی درباره لزوم ساخت مسکن های بیست یا سی متری ، الگو و سبک زندگی ایرانی-اسلامی را تحت شعاع خودشان قرار دهند .

وی سازوکار مذکور را نادرست ارزیابی کرد و گفت:این سیاست غلط است و با فرهنگ ایرانی که یک فرهنگ خانواده محور است همخوانی ندارد و تحقق این نوع ساخت وساز زمینه ترویج فرد گرایی و ترویج زندگی مجردی را فراهم می کند.

اقراریان با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای حل بحران مسکن حرکت به سمت صنعتی سازی مسکن است تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعتی سازی سبب افزایش سرعت اجرا،کاهش مدت زمان ساخت می شود این شیوه از ساخت حتما باید به الگوی غالب ساخت وسازهای ما تبدیل شود وباید کم کم شرایط به سمتی باشد که از سنتی سازی به سمت صنعتی سازی مسکن گام برداریم .

عضو شورای شهر تهران همچنین بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران صنعت ساختمان برای رونق بخش مسکن تاکید کرد و توضیح داد: البته حمایت از سرمایه گذاران این صنعت باید به نحوی باشد که ضمن افزایش عرضه مسکن ،فاقد آثار تورمی برای اقتصاد کشور باشد .

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9100
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.