• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان:

پرداخت ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در گلستان| ۳۱۸ طرح هفته دولت افتتاح می شود

  • کد خبر : 9092
  • 05 شهریور 1401 - 11:35
پرداخت ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در گلستان| ۳۱۸ طرح هفته دولت افتتاح می شود
گرگان- مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان از پرداخت ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش روستایی، بند الف تبصره ۱۸ و سایر طرح ها در استان از ابتدای دولت سیزدهم خبرداد.

رسول شهرکی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: ۸۰ میلیارد تومان از محل اشتغال روستایی برای صندوق کارآفرینی امید اعتبار در نظر گرفته شده که چهار میلیارد تومان سقف تسهیلات بوده و با سود شش درصد و ۹ سال پرداخت می شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان با بیان این که این صندوق از کسب و کارهای خرد و کوچک حمایت می کند؛ اضافه کرد: در بند الف تبصره ۱۸ هم ۱۵۳ میلیارد تومان به صندوق اختصاص داده شده که با همکاری دستگاه های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، تعاون، کمیته امداد، بهزیستی و اداره کل ارتباطات و فناوری پرداخت می شود.

وی ادامه داد: سقف این تسهیلات چهار میلیارد تومان و با نرخ ۹ الی ۱۰ درصد و با بازپرداخت هفت ساله خواهد بود.

شهرکی از اجرای طرح صندوق خرد و محلی در روستاها خبر داد و گفت: این طرح با همکاری بسیج سازندگی انجام شده و به هر صندوق ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان اضافه کرد: در طرح هر روستا یک محصول هم از طریق بخشداری، دهیاری و غیره اقداماتی انجام داده و برای تکمیل زنجیره تولید تسهیلات پرداخت می کنیم.

وی عنوان کرد: برای صندوق خرد و محلی و طرح هر روستا یک محصول تا کنون ۱۳۳ فقره تسهیلات به میزان ۱۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

شهرکی عنوان کرد: طرح روستای بدون بیکار هم داریم که با کمک مدیر امور روستایی و بخشداری انجام شده و از طرح های خرد حمایت می کنیم.

وی بیان کرد: از محل تبصره ۱۸ در یک سال اخیر ۳۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان گفت: در بخش اشتغال پایدار روستایی هم ۱۱۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

شهرکی افزود: از محل وجوه موردی و سایر تفاهم نامه ها هم تاکنون ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در مجموع هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان پرداخت و هزار و ۶۰۰ شغل هم ایجاد شده است که در بخش های کشاورزی، خدمات و صنعت بوده است.

به گفته مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان در سفر رئیس جمهور از مجموع نامه هایی که به این صندوق ارجاع شده، چهار هزار و ۵۰۰ نفر شرایط دریافت وام داشتند که تاکنون به ۴۰۰ نفر به مبلغ هشت میلیارد و ۲۰ میلیون تومان پرداخت شده است که از این تعداد ۵۰ مورد در زمینه اشتغال و ۳۵۰ مورد هم ضروری بوده است.

وی بیان کرد: در هفته دولت ۳۱۸ طرح با ۸۵ میلیارد تومان در حال افتتاح داریم که ۷۸ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات بوده و ۱۷۶ نفر شغل ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9092
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.