• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور ؛

راه های پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو/ آخرین آمار ابتلا و فوتی ‌ها

  • کد خبر : 9067
  • 05 شهریور 1401 - 8:41
راه های پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو/ آخرین آمار ابتلا و فوتی ‌ها
عضو ستاد پیشگیری از تب کریمه کنگو از افزایش ۳ برابری اقدامات سازمان دامپزشکی کشور برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو خبر داد و آخرین آمار ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را اعلام کرد.


به گزارش نویاب؛ ‌امین اسدی، عضو ستاد پیشگیری از تب کریمه کنگو، درباره آخرین وضعیت شیوع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و اقدامات مقابله با این بیماری، اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های مراقبتی و پیشگیری اقدامات نظارتی سازمان دامپزشکی کشور برای مقابله با تب کریمه کنگو سه برابر شده است که نتیجه آن کنترل شدن بیماری است.

وی افزود: در طرح مراقبتی و نظارتی سازمان دامپزشکی اقداماتی از قبیل، سم‌پاشی جایگاه‌های دام و ایجاد حمام‌های ضدکنه دام در دامداری‌های کشور انجام شده است.

اسدی با بیان اینکه تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو در کشور مهیا است، اظهار کرد: با اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در هر نقطه‌ای از کشور امکان انتقال نمونه و تشخیص نهایی بیماری وجود دارد.

ین عضو ستاد پیشگیری از تب کریمه کنگو با تأکید بر اهمیت نقش مردم در کنترل بیماری تب کریمه کنگو، یادآور شد: بیماری تب کریمه کنگو میان انسان و دام مشترک است و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی، انسان مبتلا به این بیماری خطرناک خواهد شد اما، این بیماری با رعایت چند اصول ساده بهداشتی قابل کنترل است.

اسدی از جمله این اصول را خرید گوشت از مراکز عرضه معتبر و مجاز، توجه به برچسب و مهر سازمان دامپزشکی بر روی محصولات پروتئینی و خودداری از خرید از کنار جاده‌ها عنوان کرد.

وی ادامه داد: به مردم توصیه می‌شود، لاشه تازه دام قبل از مصرف را به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت و جگر را به مدت ۴۸ در یخچال نگهداری کنند.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین به دامداران به عنوان گروهی که در اربتاط مستقیم با دام هستند، توصیه کرد: اقداماتی از جمله حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی، حمام دادن دام‌ها و سمپاشی و ضدعفونی نمودن دامداری‌ها، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشا‌های مخاطی بدن با ترشحات و خون دام، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیر مجاز برای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو ضروری اهمیت زیادی دارد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9067
  • منبع : اقتصاد آنلاین
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.