• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
در گفتگو با نویاب مطرح شد؛

صادرات به ۱۸ کشور پیشرفته جهان| ایران از واردات نانوبیومواد بی نیاز شد

  • کد خبر : 9049
  • 05 شهریور 1401 - 8:14
صادرات به ۱۸ کشور پیشرفته جهان| ایران از واردات نانوبیومواد بی نیاز شد
گرگان- مدیرعامل شرکت نانونوین پلیمر با اشاره به صادرات محصولات این شرکت به ۱۸ کشور پیشرفته جهان، گفت: با فعالیت شرکت ما، کشور از نانوبیومواد بی نیاز شده است.

حسین یوسفی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: شرکت دانش بنیان نانو نوین پلیمر مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان موفق شد محصولات نانوبیومواد خود را به دانشگاه‌ها و شرکت‌های بیش از ۱۸ کشور توسعه یافته دنیا صادر کند.

طبق گفته مدیرعامل شرکت نانونوین پلیمر کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، اسپانیا، ایتالیا، فنلاند، دانمارک، آلمان، لهستان، روسیه، بلژیک، چین، اندونزی، هندوستان، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و تایلند مقصد محصولات این شرکت دانش‌بنیان بوده‌اند.

وی گفت: مشتریان داخلی و خارجی شرکت بیش از ۳۵۰ مقاله ISI به چاپ رسانده‌اند و چاپ این مقالات سبب معرفی بهتر شرکت و کیفیت بالای محصولات در دنیا شده و به دلیل کیفیت بالا و همچنین قیمت مناسب، منجر به توسعه فروش خارجی و توسعه صادرات محصولات در بازار تحقیقات شده ایم.

این عضو هیأت علمی گروه تکنولوژی و مهندسی چوب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تصریح کرد: شرکت دانش بنیان نانو نوین پلیمر جزء ۵۰ شرکت نخست دانش‌بنیان ثبت شده کشور و از نخستین شرکت‌های تولیدکننده نانوسلولز دنیا بوده که گواهی دانش‌بنیان خود را در بهمن ۱۳۹۰ اخذ کرده و تاکنون توانسته علاوه بر نیاز تحقیقات شرکت‌های صنعتی ماده اولیه نانومتری بیش از ۸۰۰ پایان نامه و رساله دکتری را در کشور تامین کند و از این منظر کشور از واردات نانوبیومواد ذکر شده بی‌نیاز کرده است.

وی تاکید کرد: تولید و تامین نانوبیومواد استراتژیکی مانند نانوسلولز در کشور سبب توسعه تولید علم حوزه نانوبیومواد و محصولات آنها شده و رتبه ایران را در دنیا ارتقا داده است؛ برای مثال در تولید علم نانوسلولز روش سنتز باکتری و محصولات آن رتبه ایران در دنیا بعد از چین و آمریکا در رتبه سوم قرار گرفته و گزارش آن در مجلات ISI به چاپ رسیده است.

یوسفی افزود: محصولات صادر شده شامل انواع نانوبیومواد نظیر انواع خانواده نانوسلولز، نانوکیتین و نانوکیتوسان بوده که ماده اولیه آنها ضایعات کشاورزی مانند ساقه کلزا و گندم و سایر ضایعات نظیر پوسته میگو است.

وی بیان کرد: دامنه کاربردی این نانوبیومواد وسیع بوده و در حوزه‌هایی نظیر کاغذسازی و بسته‌بندی، مهندسی پزشکی، داروسازی، پزشکی، فیلتراسیون هوا و آب، چسب و رزین، نانوکامپوزیت‌ها، خودرو، هوافضا، ساختمان، نساجی، صنایع غذایی و غیره قابل استفاده هستند.

یوسفی تاکید کرد: از مشخصه‌های تولید دانش بنیان با فناوری‌های هایتک نظیر نانو بالابودن شدت تحقیق و توسعه، بالا بودن ارزش افزوده حاصل از توسعه و تجاری‌سازی محصولات، بالا بودن سهم نیروی انسانی دانشی و نوآوری مبتنی بر فناوری است که در مقایسه با تولیدات و محصولات سنتی کشور نظیر پسته، فرش و نفت و غیره سهم بسیار موثرتری می‌تواند در افزایش شیب پیشرفت کشور و نرخ رشد پایدار اقتصادی داشته باشد بنابراین باید توجه ویژه‌ای به مدل کسب و کار دانش بنیان در عمل و نه در شعار داشت.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9049
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.