• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
یک فعال اقتصادی:

احتکار بیشتر از تولید صرفه اقتصادی دارد

  • کد خبر : 9045
  • 05 شهریور 1401 - 9:10
احتکار بیشتر از  تولید صرفه اقتصادی دارد
گرگان- عبدللهی، یک کارشناس اقتصادی گفت: سیستم اقتصادی در شرایطی است که احتکار و دلالی از تولید صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

علیرضا عبداللهی در گفتگو با بازار اظهار کرد: تولید کننده و صاحبان سرمایه وقتی نفع مالی را در احتکار بیش از تولید می بینند به جای تولید، واحدهای صنعتی خود را به انباری تبدیل می کنند و یا به عنوان انبار اجاره می دهند.

این دکترای اقتصاد ادامه داد: اگر بخواهیم در تولید افزایش و یا تغییری ایجاد کنیم باید دولت در قیمت گذاری محصولات و اقتصاد کشور دخالتی نداشته باشد.

عبداللهی با تاکید بر اینکه باید دسترسی به بازارهای بین المللی فراهم شود، تصریح کرد: اگر بازارهای بیشتری در اختیار تولید کننده ها قرار بگیرد آن ها رغبت بیشتری به تولید نشان می دهند. 

این کارشناس اقتصادی افزود: اگر بخواهیم در همین شرایط فعلی اقتصادی به شهرک های صنعتی رونق بیشتری دهیم باید هزینه های تمام شده برای تولید کننده در شهرک های صنعتی با مکان های دیگر متفاوت باشد. 
عبداللهی افزود: به عنوان مثال حق انشعابات زیر ساخت هایی مثل آب، برق و گاز در مکان های خارج ازشهرک صنعتی گرانتر باشد و یا موافقت های زیست محیطی برای تولید کننده هایی که می خواهند خارج از شهرک های صنعتی سرمایه گذاری کنند، سختتر باشد. 

وی با بیان اینکه تولید و فعالیت در شهرک های صنعتی در اقتصاد استان تاثیر گذار است، افزود: وجود زیر ساخت های مناسب می تواند به عنوان یک امتیاز برای سرمایه گذاری بیشتر در شهرک های صنعتی باشد.

این کارشناس اقتصادی در خصوص مشکلات زیر ساختی شهرک های صنعتی، گفت: از همان ابتدا جانمایی مناسبی برای شهرک صنعتی آق قلا وجود نداشت.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9045
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.