• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان خبرداد؛

بدهی ۱۱۰میلیارد تومانی دولت به گندم کاران گلستانی | پرداخت در هفته آینده محتمل است

  • کد خبر : 8985
  • 02 شهریور 1401 - 10:35
بدهی ۱۱۰میلیارد تومانی دولت به گندم کاران گلستانی | پرداخت در هفته آینده محتمل است
گرگان- افشار، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: حدود ۱۱۰ میلیارد تومان طلب گندم کاران گلستانی مانده و پیش بینی می شود در هفته آینده این مطالبات پرداخت شود.

محمدرضا افشار در گفتگو با خبرنگار نویاب با بیان اینکه حدود ۱۱۰ میلیارد تومان طلب گندم کاران گلستانی پرداخت نشده، اظهار کرد: با صحبت هایی که با مسئولان در تهران انجام شده به احتمال زیاد این مبلغ طی هفته آینده پرداخت می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با بیان اینکه در بحث پرداخت مطالبات گندمکاران وضعیت بهتری نسبت به سایر استان ها داریم، افزود: از فروردین ماه سال جاری بیش از ۷۵۷ هزار و ۴۹۲ تن گندم در استان از کشاورزان خریداری شده است.

وی ادامه داد: کل مبلغ خریداری شده گندم هشت هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان است که از این مقدار هشت هزار و ۶۳۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: پول خرید تضمینی گندم در اختیار استان نیست و یک حساب متمرکز کشور در تهران است اما در مقطعی که استان گلستان در پرداختی ها عقب بود با رایزنی های مسئولان استانی حدود پنج هزار میلیارد تومان خارج از نوبت به کشاورزان گلستانی پرداخت شد.

افشار با توضیح اینکه تامین اعتبار خرید تضمینی گندم از منابع مالی مختلفی تامین می شود، گفت: بخشی از اعتبارات توسط تعدادی از دستگاه های اجرایی تامین نشده است.

وی با بیان اینکه از تاریخ ۲۸ تیرماه هیچ واریزی در خصوص خرید تضمینی گندم به کشاورزان انجام نشده، افزود: اولویت پرداختی ها، به کشاورزانی که زودتر گندم خود را تحویل داده اند بود؛ پس از تحویل گندم توسط دولت، اطلاعات کشاورز به بانک ارسال می شود و در نوبت قرار می گیرند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان در خاتمه یادآور شد: تمام مراکز خرید تضمینی گندم در گلستان بسته شده و در حال حاضر تنها یک مرکز خرید در چهارباغ شاهکوه فعال است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=8985
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.