• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
مدیرعامل شرکت مخابرات گلستان خبرداد؛

تأمین زیرساخت های ارتباطی طرح ملی مسکن| سارقان ۱۲ میلیارد تومان خسارت زدند

  • کد خبر : 8968
  • 02 شهریور 1401 - 8:39
تأمین زیرساخت های ارتباطی طرح ملی مسکن| سارقان ۱۲ میلیارد تومان خسارت زدند
گرگان- مدیرعامل شرکت مخابرات گلستان گفت: در طرح نهضت مسکن، وظیفه تامین زیرساخت‌های ارتباطی را بر عهده داریم و به محض تامین مسکن و احداث سایت‌های مسکن، پوشش تلفن همراه و ثابت را خواهیم داشت.

غلامعلی شهمرادی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: ۷۴ پروژه مخابراتی استان گلستان که عملیات اجرایی آن از دهه فجر سال گذشته آغاز شده بود با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان در هفته ارتباطات امسال افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات گلستان افزود: در هفته دولت امسال هم ۱۰۰ پروژه مخابراتی استان گلستان با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

شهمرادی ادامه داد: تمرکز این پروژه‌ها بر توسعه ارتباطات در نقاط روستایی بوده است و با بهره برداری از ۱۰۰ پروژه تحول نسبتاً خوبی در حوزه ارتباطات استان رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: تاسیس و راه اندازی سایت‌های جدید همراه اول در نقاط مختلف استان به منظور تکمیل پوشش ارتباطی، ارتقا و کیفیت سرعت اینترنت در ۲۴ نقطه، ارتقای تکنولوژی سایت‌های موجود و توسعه شبکه فیبر نوری، از جمله مهم‌ترین پروژه‌های مخابراتی استان گلستان در هفته دولت است.

مدیرعامل شرکت مخابرات گلستان با بیان اینکه توسعه شبکه فیبر نوری سرمایه گذاری کلانی را می‌طلبد، اضافه کرد: پروژه کشوری نجما با هدف توسعه فیبرنوری در گلستان شروع شده که با اجرای آن تحول عظیمی در تمام نقاط استان رخ خواهد داد و هدف آن اتصال فیبر نوری به مشترکان است.

شهمرادی از افزایش پهنای باند شبکه انتقال در استان خبر داد و اظهار کرد: مصرف اینترنت در گلستان از متوسط کشوری بیشتر است و برای پوشش این مصرف بالا باید پاسخگوی ترافیک باشیم و پروژه‌های متعددی برای افزایش پهنای باند در دستور کار داریم.

وی افزود: در طرح نهضت مسکن، وظیفه تامین زیرساخت‌های ارتباطی را بر عهده داریم و به محض تامین مسکن و احداث سایت‌های مسکن، پوشش تلفن همراه و ثابت را خواهیم داشت.

شهمرادی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما توسعه پورت‌های پرسرعت اینترنت ثابت است و این امکان را فراهم کردیم که مشترکان سرویس ADSL و VDSL را دریافت کنند که در سرویس VDSL سرعت اینترنت سه برابر بیشتر است.

وی یادآور شد: رویکرد مخابرات این بوده که خدمات خوبی در حوزه ارتباطات به مردم ارائه کند و سرمایه گذاری انجام شود، بسیاری از تجهیزات مخابرات وارداتی بوده و با وجود محدودیت‌ها به دلیل تحریم اقدامات توسعه‌ای خوبی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات گلستان از افزایش ۱۲۰ درصدی سرقت تجهیزات مخابراتی در پنج ماه نخست امسال خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد تجهیزات مخابرات به سرقت رفت که عمده آن سیم و کابل‌های مخابراتی بوده است.

شهمرادی افزود: سرقت‌های سال گذشته تجهیزات مخابراتی در گلستان ۱۲ میلیارد تومان هزینه به ما تحمیل کرد و تقریباً به همین میزان هم برای پیشگیری هزینه کرده بودیم.

به گفته وی، دلیل قطعی تلفن‌های ثابت در برخی مناطق استان سرقت سیم و کابل بوده است، پیش از سرقت‌ها رفع خرابی به زودی انجام می‌شد اما پس از سرقت، ترمیم تجهیزات زمان بر است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=8968
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.