• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
رئیس صمت گلستان:

مقاصد کالاهای صادراتی گلستان به ۳۰ کشور افزایش یافت

  • کد خبر : 8939
  • 31 مرداد 1401 - 19:22
مقاصد کالاهای صادراتی گلستان به ۳۰ کشور افزایش یافت
گرگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مقاصد کالاهای صادراتی این استان طی یک سال اخیر، گفت: در حال حاضر کالاهای گلستان به ۳۰ کشور صادر می شود.

درویش علی حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: سال گذشته تعداد کشورهایی که از ایران کالا وارد می‌کردند ۲۵ کشور بود اما با فروکش کردن کرونا و توسعه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران این رقم به ۳۰ کشور رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: یکی از موضوعاتی که به طور جدی در دستور وزارت صنعت معدن و تجارت قرار دارد، جلوگیری از خام فروشی کالا و افزایش ارزش افزوده محصولات صادراتی است

وی گفت: طی یک سال اخیر ارزش هر تن کالای صادراتی از ۲۸۸ دلار به ۵۶۴ دلار رسید که بیانگر رشد ۹۶ درصدی و بیانگر پرهیز از خام‌فروشی است.

حسن زاده با اشاره به بهره‌برداری از ۴۱ پروژه صنعتی طی هفته دولت در این استان، ادامه داد: رقم هزینه‌شده برای این طرح‌ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال با امکان ایجاد ۷۰۰ فرصت شغلی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان عنوان کرد: افتتاح فاز یک واحد ریسندگی علی‌آبادکتول با آورده مالی شش هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی یکی از این پروژه‌ها است که می‌تواند زمینه اشتغال مستقیم ۲۵۰ نفر را فراهم کند.

وی گفت: بهره برداری و توسعه خط تولید واحد ام‌دی‌اف بندرگز با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد و ساخت واحد تولید محصولات «گرانولی» گالیکش با ۴۶۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های هفته دولت گلستان است.

حسن زاده بیان کرد: طی یکسال اخیر با تزریق چهار هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال ۴۲ واحد صنعتی راکد استان دوباره احیا شد و ۳۵۲ نفر صاحب شغل شدند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=8939
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.