• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
دبیر انجمن انبوه سازان گلستان:

بی توجهی شهردار گرگان به مصوبات شورای مسکن| اراده ای برای تغییر عوارض ساختمانی وجود ندارد

  • کد خبر : 8933
  • 31 مرداد 1401 - 19:16
گرگان- دبیر انجمن انبوه سازان گلستان با بیان این که طبق مصوبه شواری مسکن استان، شهرداری گرگان باید لایحه عوارضی را اصلاح کند، گفت: هم اکنون هیچ اراده ای برای تغییر عوارض ساختمانی وجود ندارد.

حمید محبی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: برای بررسی مجدد لایحه عوارض شهرداری، درخواست مذاکره و جلسه را با شهردار و شورای شهر و فرمانداری داده ایم و معاونت عمرانی فرمانداری به صراحت اعلام کرد که ما جلسه می‌گذاریم ولی اراده‌ای برای تغییر دفترچه عوارض شهرداری مشاهده نمی کند.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان افزود: علیرغم اینکه ما تحلیل‌های کارشناسانه خود را به شهرداری اعلام کرده و وعده هایی داده شد اما شهردار گرگان تمایلی برای تغییر این مصوبه ندارد.

وی تصریح کرد: با اعضای شورا نشست هایی برگزار شده و آنها بیان کردند «ما موافق این تغییرات هستیم زیرا در درآمدزایی شهرداری تأثیرگذار بوده است» اما علی رغم تمامی مذاکرات و صحبت ها و تأکید استاندار هیچ اراده‌ای برای اعمال تغییر از سمت شهرداری نمی بینیم.

این فعال صنعت ساختمان عنوان کرد: به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان ساختمان دست نگه داشته و منتظر هستند تا ببینند سرانجام این مسئله چه می شود.

محبی بیان کرد: در پرداخت عوارض برای برخی از سازندگان فاکتور محاسبات درآمد هم صادر شده اما آنها انگیزه برای اجرای پروژه ها در شهر ندارند زیرا برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان گفت: ما برای افزایش عوارض مستندسازی کرده و مصداقی در تمام محلات مختلف شهر عوارض را بررسی کرده ایم و در برخی از محلات به عنوان مثال در منطقه پارتیان سال گذشته کل عوارض حدود ۵۴ میلیون تومان بوده که هم اکنون به بیش از ۳۴۴ میلیون تومان رسیده یا در منطقه کمربندی حدود ۱۸۱ میلیون تومان بوده که سال جاری به ۷۷۶ میلیون تومان رسیده و در برخی از نقاط افزایش چهار تا شش برابری داشته است.

وی اضافه کرد: در جلسه با نمایندگان و استاندار، اعضای شورای شهر و شهرداری قول مساعد می‌دهند اما اجرایی نمی شود.

محبی افزود: در جلسه شورای مسکن هم خود استاندارد تاکید داشت که شهرداری باید دفترچه عوارضی را اصلاح کند اما علی رغم اینکه شورای مسکن بالاترین نهاد در زمینه مسکن است به این مصوبه بی توجهی شده است.

وی بیان کرد: ضمانت اجرایی این مصوبات چیست چرا اگر این مصوبات اجرایی نمی‌شود برای آن هزینه و زمان صرف می شود؟

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان متذکر شد: هم اکنون بسیاری از سازندگان منتظر آن هستند که ببینند سرانجام این لایحه چه می شود و این عمل رکود صنعت ساختمان در گرگان را در پی دارد.

محبی ادامه داد: بسیاری از استان های همجوار برای سازندگان استان فرش قرمز پهن کرده و از آنها برای پروژه های شهری خود دعوت می کنند.

طبق گفته وی خروج این سرمایه گذاران از شهر، بیکاری، آسیب های اجتماعی و مسائل دیگر را به دنبال دارد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=8933
  • منبع : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.