• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
یک فعال اقتصادی:

تعرفه صادرات مرغ به عراق ۴۰ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 8930
  • 01 شهریور 1401 - 8:44
تعرفه صادرات مرغ به عراق ۴۰ درصد افزایش یافت
گرگان- مبصری، دبیرانجمن تولیدکنندگان زنجیره ای گوشت مرغ کشور از افزایش ۴۰ درصدی تعرفه صادرات مرغ به عراق خبر داد و گفت: اغلب صادرات ما در بخش گوشت مرغ و تخم مرغ به کشور عراق است

رضا مبصری در گفتگو با خبرنگار نویاب از افزایش ۴۰ درصدی تعرفه صادرات مرغ به عراق خبر داد و اظهار کرد: اغلب صادرات ما در بخش گوشت مرغ و تخم مرغ به کشور عراق است.

دبیرانجمن تولیدکنندگان زنجیره ای گوشت مرغ کشور گفت: کشور عراق واردات محصولات را از کشور ایران بلامانع اعلام کرد ولی تعرفه واردات کشور خود را بالا برد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: در این زمینه نیاز به رایزنی های سیاسی بین مسئولین دو کشور است که با کشور ما هم در خصوص این تعرفه مثل کشور ترکیه برخورد کنند.

وی با بیان اینکه تولید کننده های این بخش نباید دغدغه بازار داشته باشند، افزود: تمام تلاش بر این موضوع است که همه محصولات در بخش طیور قابلیت صادرات داشته باشد.

مبصری با بیان اینکه در گلستان ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن گوشت مرغ وجود دارد، گفت: گلستان ظرفیت حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تن تولید تخم مرغ در سال دارد که در حال حاضر نزدیک به ۴۰ درصد آن خالی مانده است. 

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره ای گوشت مرغ کشور افزود: حدود ۶۰۰ میلیون دلار ارزش تولیدات بخش مرغ و تخم مرغ در استان است که با خالی بودن این ۴۰ درصد ظرفیت حدود ۲۴۰ میلیون دلار ارزش تولیدی را در استان از دست داده ایم.

وی تصریح کرد: اگر ظرفیت تولید مرغ و تخم مرغ در استان گلستان خالی باشد علاوه بر ضرر در بخش اقتصادی دچار ریزش اشتغال نیز می شویم.

مبصری با بیان اینکه کاهش تولید مرغ و جوجه ریزی ارتباط بسیار مستقیمی با ریزش اشتغالزایی دارد، افزود: در طی هفته گذشته تولید جوجه یک روزه ۱۸.۹۹ میلیون قطعه و در هفته اول سال این عدد ۳۵ میلیون قطعه بوده است که نسبت به همین هفته در سال گذشته ۴۰.۷ درصد کاهش تولید جوجه یک روزه داشته ایم.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: ترخیص مرغ وارداتی از بنادربه سمت بازارهای داخلی در حال انجام است و تامین منابع ذخایر استراتژیک باید از منابع تولیدی کشورباشد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=8930
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.