• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2
معاون استاندار گلستان:

آشوراده به عنوان یک روستای هدف گردشگری باید احیا شود

  • کد خبر : 8819
  • 27 مرداد 1401 - 7:55
آشوراده به عنوان یک روستای هدف گردشگری باید احیا شود
گرگان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به معطل ماندن طرح گردشگری آشوراده، گفت: آشوراده به عنوان یک روستای هدف گردشگری باید احیا شود.

به گزارش خبرنگار نویاب، سیدمحمد دهنوی، شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به دیپلماسی دولت، اظهارکرد: بدهی گازی به کشور ترکمنستان مشکلات زیادی ایجاد کرده بود اما توجه ویژه رئیس جمهور برای حل مشکلات گازی با ترکمنستان سبب پرداخت این بدهی و رفع مشکلات شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پروژه های سرمایه گذاری، گفت: تجربه‌های تلخ مانند پتروشیمی، باعث ناامیدی مردم شده و پروژه های زیرساختی مانند آشوراده، راه‌آهن گرگان- مشهد، سرمایه‌گذاری عمانی‌ها در ساحل بندرگز و غیره بلاتکلیف است.

وی بیان کرد: در پروژه پتروشیمی سایر قوا، مسئولان استانی و نمایندگان تلاش کردند و امروز پروژه به مرحله‌ای رسیده که باید مجوزهای سهامداری سرمایه‌گذاران را از سران قوا یا ستاد مقابله با تحریم‌ها بگیریم تا وارد فرآیند اجرایی شویم.

دهنوی با بیان اینکه طرح گردشگری آشوراده از دیگر موضوعات تحول‌زا استان است، اضافه کرد: ما در این منطقه از بندرگز تا گمیشان نیاز به یک جاده ساحلی داریم که یکی از برنامه‌ها، فعال کردن ظرفیت‌های گردشگری این محور از جمله آشوراده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان توضیح داد: اختلافی که در طرح گردشگری آشوراده وجود دارد مربوط به اسکان شبانه گردشگران و مسافران در سایت ۲۲ هکتاری است وگرنه در سایت ۱۳۸ هکتاری پشتیبان، جاده دسترسی و اقداماتی مانند لایروبی مشکلی نداریم.

وی از طرح این موضوع در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی با حضور وزیر راه و معاون اجرایی رئیس جمهور خبرداد و گفت: موارد مختلف را بیان کردیم و توضیح دادیم که آشوراده به عنوان یک روستای هدف گردشگری باید احیا شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=8819
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.