• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1
معاون استاندار گلستان خبر داد؛

رفع مشکلات آبی ۴۳۲ روستای گلستان/ ۶۰ درصد مدارس ایمن سازی شده است

  • کد خبر : 8682
  • 23 مرداد 1401 - 8:25
رفع مشکلات آبی ۴۳۲ روستای گلستان/ ۶۰ درصد مدارس ایمن سازی شده است
گرگان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: طی انعقاد تفاهم نامه ای بین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با شرکت آبفا گلستان، معضلات حوزه آب ۴۳۲ روستای استان رفع می شود.

سید محمدرضا سیدالنگی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: با وجود بیش از ۴۷ درصد جمعیت روستایی در گلستان، نیاز به توجه ویژه به این بخش است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان ادامه داد: طی سفر رئیس جمهور و هیات دولت به گلستان مصوبات خوبی در راستای توسعه روستاهای استان اخذ شد.

وی افزود: در جریان این مصوبات، برای رونق روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر عملیات عمرانی و زیرساختی زیادی در روستاها انجام شده و هم اکنون هم انجام می‌شود.

سیدالنگی ادامه داد: اعتباری که در سفر هیات دولت به روستاهای استان در حوزه‌های زیرساختی آب، برق، گاز، خدمات بهداشتی و جهاد کشاورزی تخصیص یافته، حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: از این مقدار ۹۵ میلیارد تومان آن به طرح‌های ایمن سازی و نوسازی منازل روستایی اختصاص یافته است.

وی گفت: در آخرین جلسه شورای عالی مسکن بر همکاری و همراهی دستگاه‌های متولی برای ایمن سازی بافت روستایی استان تاکید شد.

سیدالنگی افزود: گلستان حدود ۱۰۰ هزار واحد ناایمن داشته که سالانه امکان ایمن سازی و مقاوم سازی سه هزار واحد فراهم است و در این راستا نیاز است که اهالی روستا و مالکان نسبت به همکاری با دستگاه‌های متولی اقدام کنند.

۶۰ درصد مدارس گلستان ایمن سازی شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در خصوص ایمن سازی مدارس استان، علی الخصوص مدارس روستاها، گفت: تا کنون بیش از ۶۰ درصد مدارس استان گلستان ایمن سازی شده‌اند.

وی افزود: طی تفاهم نامه‌ای که میان اداره کل نوسازی و استانداری گلستان منعقد شد، مصوب شد تا استانداری اعتباراتی را به این امر اختصاص دهد.

سیدالنگی اظهار کرد: چنانچه سازمان نوسازی مدارس ایمنی مدرسه‌ای را تایید نکند، برگزاری کلاس‌ها در آن محل ممنوع است.

وی در ادامه سخنانش از رفع موانع آب روستاهای استان خبر داد و افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با شرکت آبفا گلستان منعقد کرد، معضلات کم آبی، و عدم بهداشت آب روستاها حل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان همچنین تصریح کرد: طی این تفاهم نامه مشکلات حوزه آب ۴۳۲ روستای گلستان با اعتباری بالغ بر ۶۱۴ میلیارد تومان رفع می‌شود.

سید النگی ادامه داد: به طور کلی در سفر هیات دولت اعتباری ۷۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه روستاهای گلستان تخصیص یافته که این اعتبار اثر مثبتی در توانمند سازی روستاهای استان خواهد گذاشت.

وی در انتها یادآور شد: طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای گلستان به خوبی اجرا می‌شود و مانعی برای پیشروی این طرح در روستاها وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=8682
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.