ورود لایروب ها به خلیج گرگان بعد از احداث «دایک»| عملیات لایروبی ۱۶ ماه زمان نیاز دارد

اسعدی، مدیر بنادر و دریانوردی گلستان از ورود لایروب ها به خلیج گرگان بعد از احداث دایک در آشوراده خبرداد و گفت: پروژه احیای خلیج گرگان، ۱۲ الی ۱۶ ماهه است.

2 دقیقه - زمان مطالعه

اله یار اسعدی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: حدود هفت سال مطالعات در مورد خلیج گرگان و لایروبی کانال های خزینی، آشوراده و چپاقلی انجام شد که ماحصل آن دستور فوری رئیس جمهور برای آغاز عملیات اجرایی به منظور جلوگیری از تشدید خشکی این پهنه آبی بود.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان افزود: بعد از این دستور سازمان بنادر، اقدامات فنی و مهندسی را آغاز کرده و بروزرسانی هیدروگرافی جزیره و کانال ها، توپوگرافی و نقشه های هوایی انجام شد.

Ad image

وی بیان کرد: مطابق دستور رئیس جمهور، قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به عنوان پیمانکار مشخص و ما تمهیدات این حضور را فراهم کردیم.

اسعدی ادامه داد: در حال حاضر با رعایت الزامات محیط زیست، احداث دو دایک(سد خاکی) تعریف شده که محل تخلیه رسوبات حاصل از لایروبی کانال آشوراده خواهد بود.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: شش دستگاه بیل مکانیکی مشغول احداث دایک هستند که بعد از این مرحله مطابق زمانبندی، لایروب ها به منطقه وارد خواهند شد و عملیات لایروبی آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: اعتبارات این پروژه به موقع پرداخت شده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به حساب سازمان بنادر واریز کرده است.

اسعدی با بیان این که مشکل تخصیص اعتبار نداریم، اضافه کرد: در همین راستا قراردادی را با قرارگاه منعقد و برای ورود تجهیزات و کارگاه پیش پرداخت های اولیه به استناد الزامات و ملزمات قراردادی فی ما بین واریز شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان توضیح داد: چهار ماه از دستور رئیس جمهور مبنی بر آغاز عملیات لایروبی گذشته و ما منتظر تخصیص اعتبار و ترک تشریفات انعقاد قرارداد بودیم ولی همزمان کار اجرایی را هم آغاز کردیم.

طبق گفته وی مبلغ واریزی در مرحله اول ۲۵۰ میلیارد تومان بوده و برای اجرای این پروژه ۱۲ الی ۱۶ ماه به دلیل ملاحظات زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

به اشتراک بگذارید
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *