• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
مدیرعامل اتحادیه زنبورداران گلستان مطرح کرد؛

حذف یارانه از شکر زنبورداران گلستانی را در مضیقه انداخت

  • کد خبر : 5658
  • 20 اردیبهشت 1401 - 8:26
حذف یارانه از شکر زنبورداران گلستانی را در مضیقه انداخت
امینی، مدیرعامل اتحادیه زنبورداران گلستان، گفت: معیشت چهار هزار خانوار به طور مستقیم از طریق زنبورداری تامین می‌شود که کمبود نهاده در بخش زنبورداری می‌تواند معیشت این خانوارها را ضعیف‌تر کند.

محمد رضا امینی در گفتگو با خبرنگار نویاب با بیان اینکه تامین نهاده و به طور خاص شکر سفید مهمترین دغدغه زنبورداران است، اظهار کرد: تخصیص شکر دولتی به زنبورداران از ابتدای سال ۱۴۰۱ قطع شده و این تصمیم، زنبورداران را دچار معضلات زیادی کرده است زیرا اگر بخواهند شکر مورد نیاز خود را به نرخ آزاد تهیه کنند دیگر تولید عسل برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران گلستان تامین شکر، خمیر شیرین و دارو را به عنوان مهمترین دغدغه زنبورداران دانست و گفت: به غیر از نهاده، زنبورداران مخارج دیگری مثل هزینه جابجایی کندوها، لوازم جانبی و ساخت کندوی جدید دارند که با تعامل با دیگر زنبورداران مشکلات خورد را حل می‌کنند.

امینی تصریح کرد: در گلستان ۲۰۰ هزار کلونی زنبور عسل وجود دارد و معیشت چهار هزار خانوار گلستانی به طور مستقیم از طریق زنبورداری تامین می‌شود که کمبود نهاده در بخش زنبورداری می‌تواند معیشت این خانوارها را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: پیشرفت صنعت زنبورداری و صادرات آن نیازمند سرمایه گذاری کلان است و نمی‌توان تنها از دولت انتظار داشت تا به همه مشکلات رسیدگی کند و باید سرمایه گذران خصوصی به این بخش وارد شوند.

او در خاتمه یادآور شد: باید در استان آزمایشگاه‌های پیشرفته تشخیص کیفیت عسل و کارخانه‌هایی که بتوانند کار بسته بندی محصول را با استانداردهای جهانی انجام دهند احداث کنیم تا موفق به صادرات این محصول به بازار جهانی شویم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5658
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.