• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
معاون جهاد کشاورزی گلستان خبرداد؛

پیش بینی برداشت ۵۰ هزار تن نخودفرنگی و باقلا از مزارع گلستان

  • کد خبر : 5556
  • 19 اردیبهشت 1401 - 9:33
پیش بینی برداشت ۵۰ هزار تن نخودفرنگی و باقلا از مزارع گلستان
عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان به برداشت نخودفرنگی و باقلا در استان اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۵۰ هزار تن نخودفرنگی و باقلا از مزارع استان برداشت شود.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار نویاب، اظهار کرد: نخودفرنگی و باقلا به جز مصرف انسانی، به عنوان علوفه و کود سبز هم استفاده می‌شود.

وی کشت این دو محصول را موجب تقویت و حاصلخیز خاک برشمرد و گفت: اکثر کشاورزان برنج کار پیش از کشت شالی، باقلا و نخودفرنگی کشت می‌کنند زیرا این محصولات میزان کشت بعدی را به لحاظ عملکرد افزایش می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که برداشت این محصول تا ۲۰ روز دیگر ادامه دارد، افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۲۵ هزار تن باقلا و حدود ۲۵ هزار تن نخودفرنگی از مزارع کشاورزی استان برداشت شود.

او ضمن یادآوری اینکه کشاورزان گلستانی این روزها مشغول جمع آوری نخودفرنگی و باقلا هستند، خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزی گلستان این روزها یکی پس از دیگری به بازار عرضه می‌شود.

عباسی در خاتمه زمین‌های زراعی استان را ۶۵۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: گلستان ۴۳ هزار هکتار باغ، ۸۵ هزار هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع و ۸۵ هزار هکتار گلخانه در حال بهره برداری دارد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5556
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.