• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

قوانین حوزه استارت‌آپی نیازمند بازنگری است

  • کد خبر : 536
  • 09 مهر 1400 - 2:09
قوانین حوزه استارت‌آپی نیازمند بازنگری است

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان گفت: برای رشد و شکوفایی استارت‌آپ‌ها لازم است تا قوانین در این حوزه بازنگری شود.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان گفت: برای رشد و شکوفایی استارت‌آپ‌ها لازم است تا قوانین در این حوزه بازنگری شود.


به گزارش نویاب، محمد رضایی، اظهار کرد: اکوسیستم استارت‌آپی استان گلستان در مقابل اکوسیستم سایر استان‌ها مانند اصفهان، مشهد و یزد جوان و درحال‌رشد است.

وی با اشاره به اینکه استارت‌آپ‌ها برای رشد و شکوفایی نیاز دارند که ابزارهای متفاوت را داشته باشند، تصریح کرد: ابزارهای مربوط به این اکوسیستم در استان گلستان تازه در حال شکل‌گیری است. فضاهایی مانند پارک علم و فناوری، مراکز رشد و کارخانه‌های نوآوری، صندوق پژوهش و فناوری، دانشگاه‌های استان و حضور شتاب‌دهنده‌ها در استان می‌تواند کمک کند که اکوسیستم استارت‌آپی استان رشد کند.

رضایی با اشاره به چالش‌های پیشروی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گلستان گفت: متأسفانه در گلستان مربی حرفه‌ای نداریم و یا خیلی محدود وجود دارد که شناخته نشده است درحالی‌که یک استارت‌آپ نیاز دارد تا زمانی که به چالشی برخورد می‌کند یک مشاور و یا مربی حرفه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: در بحث تأمین مالی از جنبه سرمایه‌گذاری خطرپذیر نیز در مراحل سیگنالی هستیم و برای تحقق این مسئله نیاز است شتاب‌دهنده قوی داشته باشیم.

رضایی با اشاره به اینکه شروع فعالیت پارک علم و فناوری گلستان از دهه ۹۰ است و جای بسیاری برای رشد وجود دارد، تاکید کرد: برای بهبود جایگاه باید تعداد شتاب‌دهنده تخصصی افزایش پیدا کند، سرمایه‌گذاری خطرپذیر استان بیشتر شود، فرهنگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر رشد کند و دانشگاه ها برای دانشجویان که محصول نوآوری دارند با هدفمند کردن پایان‌نامه‌ها به سمت رشد در این حوزه حرکت کنند.

مالیات و تامین اجتماعی برای استارتاپ ها نگرانی ایجاد کرده
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان با تاکید بر اینکه قانون جهش تولید دانش‌بنیان مجلس باید عملیاتی شود، یادآور شد: موضوعات مالیات و تأمین اجتماعی برای همه استارت‌آپ‌ها نگرانی ایجاد کرده است که نیاز است با کمک دولت و مجلس این مهم بازنگری شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در گلستان برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد، افزود: چند سالی است که بحث صنایع خلاق مطرح است و گلستان باتوجه‌به اقوام متنوع می‌تواند در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد.

رضایی گفت: باتوجه‌به نسل جوانی که در کشور وجود دارد اگر در حوزه دانش‌بنیان برنامه‌ریزی خوبی شکل بگیرد می‌تواند جهش تولید خیلی خوبی را رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه ضریب اشتغال‌زایی در حوزه کسب‌وکار نوپا نسبت به کارخانه صنعتی بالاست، تصریح کرد: البته وجود کارخانه‌های صنعتی نیز نیاز است اما اگر با هم ترکیب شوند می‌توانند ظرفیت اشتغال افراد متخصص را فراهم سازند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان در پایان یادآور شد: برای رشد شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان در گلستان نیاز است از منابع صندوق توسعه ملی در این حوزه نیز استفاده شود، قوانین بازنگری و قانون جهش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان مجلس مصوب شده اجرایی شود، حضور شتاب‌دهنده‌ها پررنگ‌تر باشد، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر ورود پیدا کنند و حضور کارخانه‌های نوآوری نیز می‌تواند در این حوزه نقش پررنگی را ایفا کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=536
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.