• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
باغدار گلستانی:

حذف ارز دولتی اثرات تورمی در بازار دارد

  • کد خبر : 5349
  • 11 اردیبهشت 1401 - 15:40
حذف ارز دولتی اثرات تورمی در بازار دارد
عابدی، باغدار گلستانی گفت: در شرایط فعلی حذف ارز دولتی، اثرات تورمی در بازار خواهد داشت و این اثرات نقش مخرب خودش را در زندگی مردم نشان می دهد.

فرید عابدی در گفتگو با خبرگزاری نویاب اظهار کرد: ارز ترجیحی باید به کالاهای خاص تعلق بگیرد اما برنامه ریزی به گونه ای باشد که دلال ها و واسطه گرها نتوانند سوء استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه حذف ارز در شرایط کنونی به صلاح کشور و اقشار آسیب پذیر جامعه نیست، افزود: دولت می تواند برای کالاهای که مصارف عمومی دارند مانند گندم، روغن، دارو این ارز را اختصاص دهد و اقدامی کند که سوبسیدها به مصرف کننده داده شود.

عابدی یادآور شد: در شرایط فعلی حذف ارز دولتی، اثرات تورمی در بازار خواهد داشت و این اثرات نقش مخرب خودش را در زندگی مردم نشان می دهد. به نظر می رسد حذف ارز ترجیحی به صلاح مردم نیست و دولت با این اقدام به دنبال این است که مشکلات خود را حل کند.

باغدار گلستان افزود: در سال های گذشته دولت با کمتر کردن حمایت از صنعت کشاورزی سبب شده که هزینه های تولید بسیار بالا باشد و زمانی که هزینه تولید بالا برود قیمت برای مصرف کننده نیز افزایش خواهد یافت.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه باید برنامه دولت به سمتی باشد که راه سوء استفاده از ارز ترجیحی بسته شود، خاطرنشان کرد: دولت با حذف این ارز تنها به دنبال رفع مشکلات خود است و به لفظ صحبت از حمایت مردمی است اما در عمل شرایط به گونه ای رقم می خورد که قدرت خرید مردم روز به روز کاهش داشته باشد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5349
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.