• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
سرپرست اداره کل غله گلستان:

یارانه آرد صنف و صنعت حذف شد | افزایش پنج برابری قیمت آرد

  • کد خبر : 5240
  • 07 اردیبهشت 1401 - 15:32
یارانه آرد صنف و صنعت حذف شد | افزایش پنج برابری قیمت آرد
افشار، سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان از افزایش قیمت آرد صنف و صنعت خبر داد و گفت: برای این صنایع دیگر دولت یارانه‌ای اختصاص نمی‌دهد.

محمدرضا افشار در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: به بخش صنف و صنعت گندم به قیمت ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود و هرجایی خواستند می‌توانند گندم را آرد کنند.

وی با بیان این نکته که قبل از این قیمت گندم صنف و صنعت دو هزار و ۷۰۰ تومان محاسبه می‌شد، افزود: در حال حاضر این قیمت به ۱۲ هزار تومان رسیده است.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان اضافه کرد: از آنجایی که قیمت تمام شده گندم برای این صنایع فاقد یارانه است خرید هم برای این بخش محدودیت نخواهد داشت.

وی با تاکید بر این نکته که افزایش قیمت آرد صنف و صنعت تاثیری در قیمت نانوایی‌های آزاد پز و دولتی ندارد، افزود: اما برای نانوایی‌های سوپر آزاد قیمت گندم بدون یارانه است و آزاد محاسبه می‌شود.

افشار خاطرنشان کرد: با توجه به خرید گندم آزاد واحد نانوایی‌های سوپر آزاد قیمت نان آنها هم افزایش خواهد داشت و در این حوزه اداره غله گلستان نظارتی بر این حوزه ندارد.

وی ادامه داد: صدور مجوز نانوایی‌های سوپر آزاد با سازمان صمت و نظارت بر آن هم بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است.

به گفته او، برای تولید نان دو نوع قیمت داریم یکی آرد کیلویی ۶۶۵ تومانی برای نانوایی‌های دولتی و دیگری آرد کیلویی ۹۰۰ تومانی برای نانوایی آزاد است که دولت به هر دو بخش در حال حاضر یارانه می‌دهد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان در خاتمه اظهار کرد: فقط قیمت آرد صنف و صنعت افزایش یافته و برای این صنایع دیگر دولت یارانه‌ای اختصاص نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری نویاب، در روزهای گذشته نرخ جدید آرد صنف و صنعت بر اساس درخواست وزارت جهاد کشاورزی و تایید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شد.

بر اساس این گزارش، نرخ آرد ۱۸ درصد سبوس گیری شده به ازای هر کیلو ۱۵۷۰۰ تومان، آرد ۲۱ درصد سبوس گیری شده ۱۶,۰۰۰ تومان و آرد ۲۷ درصد سبوس گیری شده ۱۶,۹۰۰ تومان تعیین شد.

قابل ذکر است، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده، که مبلغ یک هزار تومان هم به عنوان جایزه برای کشاورزان در نظر گرفته شد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5240
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.