• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
نویاب گزارش می دهد؛

دو شرکت از لیست بدهکاران بانکی تکذیب کردند؛ «حتی یک روز هم معوقه نداریم»

  • کد خبر : 5233
  • 07 اردیبهشت 1401 - 15:09
دو شرکت از لیست بدهکاران بانکی تکذیب کردند؛ «حتی یک روز هم معوقه نداریم»
با انتشار اسامی بدهکاران بانکی، نام شرکتهای شیمیایی گل سم گرگان و صنایع غذایی عالیا گلستان هم در این لیست دیده شدند؛ موضوعی که از سوی این شرکت ها و از سوی رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها رد می شود.

به گزارش خبرنگار نویاب، در سال گذشته رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی از مسئولانی بودند که تاکید به انتشار اسامی بدهکاران و سختگیری به بدحسابان داشتند و از این جهت در روزهای گذشته اسامی بدهکاران بانکی در سامانه بانک مرکزی منتشر شد با این حال دو بدهکار بانکی از گلستان مدعی هستند که هیچ بدهی به بانک نداشته و تنها تسهیلات دریافت کرده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان هم در گفتگو با خبرنگار نویاب تائید می‌کند که شرکت گل سم جزو مشتریان خوش حساب بانک‌هاست و هیچ گونه بدهی به بانک ندارد و تاکنون سررسید معوقی نداشته است.

حسین قدیر با بیان این نکته که از آنجایی که پرداخت وام از تهران صورت گرفته پیگیری آن در حوزه اختیارات ما نیست، افزود: به نظر می‌رسد انتشار اسامی شرکت‌هایی مانند گلسم که تنها وام گیرنده و از مشتریان خوش حساب هستند اقدامی اشتباه بوده است.

حتی یک روز سررسیدی که با تعویق پرداخت شده نداریم
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی عالیا گلستان هم در گفتگو با خبرنگار نویاب با بیان این مطلب که هیچ کارخانه‌ای نیست که بدهکار بانک نباشد، افزود: وقتی یک واحد تولیدی در روز ۳۰۰ تن تصفیه روغن و ۱۲ هزار تن سس تولید می‌کند قادر به به روز سازی سیستم تنها با توان مالی شرکت نخواهد بود.

مرضیه باغشاهی اضافه کرد: این شرکت برای خرید ماشین آلات و نوسازی آن ناگزیر به تهیه تسهیلات برای تامین منابع مالی و سرمایه در گردش است.

وی ادامه داد: اما بدهکار بانکی کسی است که از بانک تسهیلات دریافت کرده و قسط آن به تعویق افتاده است درحالیکه این واحد تولیدی حتی یک روز سررسیدی که با تعویق پرداخت شده را ندارد.

اما پس از انتشار این لیست و اعتراض برخی وام گیرندگان خوش حساب همچون دو واحد تولیدی در گلستان بانک سامان که این دو شرکت هم در لیستش بود بیانیه‌ای در اول اردیبهشت ماه صادر کرد که در بخشی از متن این بیانیه آمده:

اکثر بدهی‌های ذکر شده بدهی‌های جاری مشتریان است
بانک سامان بنابر سیاست‌های حمایتی خود در دو سال اخیر و با وجود شرایط کرونا برای حفظ جریان تولید و رسیدن کالاهای اساسی به مردم تمام تلاش خود را برای شناسایی و اعتبارسنجی و تسهیلات دهی به فعالان واقعی عرصه تولید و صنعت کرده است.

در این راستا و با توجه به اعلام اسامی برخی از مشتریان این بانک به عنوان بدهکار اعلام می‌دارد این اطلاعات و آمار و مستندات همیشه و به طور منظم در دسترس نهاد ناظر یعنی بانک مرکزی بوده است و با توجه به سیاست‌های بانک اکثر بدهی‌های ذکر شده بدهی‌های جاری این مشتریان است که در حوزه توسعه تولید و صنعت پرداخت شده‌اند و جریان منظم وصول آنها نیز برقرار است.

گفتنی است انتشار فهرست بدهکاران جاری سامان توسط بانک مرکزی نشان از عملکرد و اثبات دیدگاه و استراتژی عملیاتی این بانک برای حمایت از تولید و صنعت داخلی است.

بدیهی است انتشار این اطلاعات مورد استناد بانک مرکزی در مورد سامان به عنوان یکی از اولین بانک‌هایی که اطلاعات دقیق و درست خود را در اختیار بانک مرکزی قرار داده است، نشان دهنده تاکید و توجه این بانک بر شفافیت در عملکرد و سرعت اطلاع‌رسانی است که امید است همین روند عیناً در سایر بانک‌ها نیز انجام شود تا به شفافیت کل فضای اقتصادی کشور کمک کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5233
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.