• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8
مدیرعامل شرکت آرد مطهر اسفراین:

دهک‌های کم درآمد از یارانه آرد سودی نمی برند

  • کد خبر : 5181
  • 06 اردیبهشت 1401 - 15:55
دهک‌های کم درآمد از یارانه آرد سودی نمی برند
حیدری، مدیرعامل شرکت آرد مطهر اسفراین گفت: تخصیص یارانه به ضرر دهک‌های کم درآمد و به سود قشر مرفه است درمورد یارانه آرد این موضوع خیلی پررنگ تر است.

وحید حیدری در گفتگو با خبرنگار نویاب، اظهار کرد: دولت رسانه‌های گروهی و شبکه‌های اجتماعی برای مردم توضیح دهد که یارانه هنگفتی که به بخش آرد و نان و حامل‌های انرژی می‌دهد چه بلایی بر سر اقتصاد کشور آورده، مردم خودشان حذف یارانه را مطالبه می‌کنند.

وی ادامه داد: تخصیص یارانه در این ۴۰ سال باعث شده تا به صورت میانگین هرساله ۲۰ درصد افزایش تورم داشته باشیم. این یارانه برعکس چیزی که همه فکر می‌کنند برای قشر ضعیف جامعه ضرر است.

این فعال اقتصادی یادآور شد: اگر هم قرار است یارانه‌ای از سوی دولت پرداخت شود باید به زنجیره آخر یعنی مصرف کننده برسد نه به کارخانه آرد، نانوایی یا حتی کشاورز گندم کار.

وی اضافه کرد: در صورتی که دولت نگران افزایش نقدینگی و تورم حاصل از آن در کشور است، می‌تواند این یارانه را با طراحی کارتی متخصص استفاده در نانوایی‌ها پیش بینی کرد.

حیدری با بیان این نکته که در حال حاضر دولت یک دهم هزینه آرد را از مصرف کننده دریافت می‌کند، افزود: اگر روند به همین شکل پیش برود و دولت گندم را با همین قیمت به نانوایی بدهد به دلیل نبود صرفه برای نانوا و کارخانجات تخلفات بیش از این خواهد شد.

او معتقد است: قیمت آرد در سال‌های گذشته برای کارخانجات تغییری نکرده درحالیکه هزینه حامل‌های انرژی، دستمزد و موادی از قبیل کیسه آرد چند برابر شده است.

مدیرعامل شرکت آرد مطهر اسفراین در خاتمه یادآور شد: هرچه حذف یارانه از نان دیرتر انجام شود هزینه و تبعات اجتماعی آن برای دولت بیشتر خواهد بود. بنابراین به نظر می‌رسد دولت هرچه سریع‌تر در این راستا اقدام کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5181
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.