• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5
رئیس انجمن انبوه سازان گلستان خبرداد؛

استمرار فعالیت کارگاه های ساختمانی با حمایت دولت| «تورم» هزینه تولید مسکن را افزایش داده است

  • کد خبر : 5150
  • 06 اردیبهشت 1401 - 11:09
استمرار فعالیت کارگاه های ساختمانی با حمایت دولت| «تورم» هزینه تولید مسکن را افزایش داده است
رئیس انجمن انبوه سازان گلستان گفت که استمرار فعالیت کارگاه های ساختمانی با حمایت دولت در بخش های بیمه ای، مالیاتی و غیره ممکن است.

به گزارش خبرنگار نویاب، سید محمد مرتضوی شامگاه دوشنبه در نشست با مدیرکل امور مالیاتی گلستان اظهار کرد: امسال تکلیف مالیات بر ساخت و ساز روشن شده و در احکام بودجه ۱۴۰۱ در ماده ۷۷ عدد ۲.۵ درصد پیش بینی شده است.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان افزود: همچنین قیمت‌های معاملاتی براساس ماده ۶۴ منظور شده و تکالیف اشخاص حقیقی روشن است اما در این زمینه دو نکته وجود دارد؛ نخست مربوط به حساب های سال گذشته بوده که چون امسال یک دستورکار روشن وجود دارد خواسته و مطالبه همکاران ما این است که مالیات سال گذشته هم به همین شیوه لحاظ شود.

وی گفت: همچنین باید بستری برای حمایت از شرکت های حقوقی فراهم شده تا انگیزه فعالیت برای آنها ایجاد شود.

مرتضوی با بیان این که در شرکت های حقوقی همه چیز روشن بوده و نگرانی از بابت عدم شفافیت وجود ندارد، ادامه داد: قانون به اشخاص حقیقی فرصت داده ولی برای اشخاص حقوقی ظرفیت پیش بینی نشده و باید آنها را مدنظر قرار داد.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان بیان کرد: سازندگان و انبوه سازان امسال با گرانی و تورم و با افزایش ۶۰ درصد دستمزد، افزایش سه برابری عوارض شهری، افزایش قیمت مصالح و همچنین افزایش تعرفه بیمه تامین اجتماعی و غیره روبرو هستند که این امر قیمت تمام شده ساختمان را افزایش داده است و سودی در صنعت ساختمان باقی نمی ماند.

وی عنوان کرد: فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی باید از بسته‌های تشویقی امور مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی و غیره استفاده کرده تا بتوانند کارگاه خود را اداره کنند.

مرتضوی تأکید کرد: تولیدکنندگان با توجه به افزایش دستمزدها و هزینه ها تلاش می کنند که نیروها را تعدیل نکرده چون آسیب جدی اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5150
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.