• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان:

چغندرقند در ۴۲۰۰هکتار از اراضی گلستان کشت می‌شود

  • کد خبر : 5120
  • 05 اردیبهشت 1401 - 18:21
چغندرقند در ۴۲۰۰هکتار از اراضی گلستان کشت می‌شود
موسی خانی، رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی گلستان کشت پاییزه چغندرقند انجام می‌شود.

علی موسی خانی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: از ابتدای کشت چغندر در گلستان کمیته فنی تشکیل شد که هم محققان مرکز تحقیقات و هم روسای بخش های مختلفی از سازمان جهاد کشاورزی از جمله حفظ نباتات، ترویج و زراعت در این کمیته عضو هستند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۴ کشت چغندر در گلستان توسعه پیدا کرد، افزود: کشت این محصول در سال‌های نخست در مساحت ۸۰ هکتار از اراضی استان انجام شد و در حال حاضر چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی گلستان چغندر کشت می‌شود.

موسی خانی با تاکید بر این مسئله که برای ترویج کشت این محصول در منطقه کارهای کارشناسی انجام شده است، خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود چغندرقند آفت زاست،درست نیست چرا که خوزستان چهار برابر گلستان سطح کشت چغندر پاییزه دارد و با توجه به اینکه بیش از ۱۵ سال این محصول در خوزستان کشت می‌شود و درباره آفت زا بودن این محصول گلایه ای از سوی کشاورزان وجود نداشته است.

وی افزود: آفت بالقوه در گلستان وجود دارد و این آفت را چغندر به وجود نیاورده و کشاورز برای کنترل آن باید سم پاشی به موقع انجام دهند تا بتوانند این مسئله را کنترل کنند.

رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با تاکید بر این مسئله که کمیته کشت این محصول ماهانه مزارع را رصد و پایش می کند، اظهار کرد: کارشناسان جهاد در حوزه شهرستان ها و کارشناسان کارخانجاتی که قرار داد با کشاورز دارد بازدید از مزارع را انجام می دهند و توصیه های لازم را برای بالا بردن کیفیت محصول چغندر در استان دارند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5120
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.