• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی به بازار خبر داد

سیر نزولی قیمت مرغ در بازار| روزانه ۵۰۰ تن مازاد تولید داریم

  • کد خبر : 4951
  • 29 فروردین 1401 - 9:40
سیر نزولی قیمت مرغ در بازار| روزانه ۵۰۰ تن مازاد تولید داریم
اسدالله نژاد مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه قیمت مرغ در بازار به پایین تر از قیمت مصوب رسیده، گفت: روزانه بیش از ۵۰۰ تن مازاد تولید داریم.

به گزارش نویاب به نقل از بازار، در حالی که نرخ مصوب مرغ ۳۱ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است این روزهای شاهد هستیم که قیمت مرغ بازار تا ۲۸ هزار تومان هم کاهش یافته که این خود موجب تحمیل ضررهای مالی به مرغداران می شود. آن هم در شرایطی که به گفته تولید کنندگان بحث تامین نهاده های مورد نیاز از سامانه بازارگاه کماکان با تاخیرهایی صورت می گیرد و این امر تولید را برای تولیدکنندگان سخت تر کرده است.

قیمت مصوب مرغ درب واحدهای مرغداری ۱۹ هزار و ۷۰۰ تا ۲۱ هزار تومان است اما الان با قیمتی بین ۱۸ الی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغدار خریداری می کنند

بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا قیمت مرغ را کاهش داده است
حبیب اسدالله نژاد مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی در خصوص آخرین تحولات بازار مرغ در ماه رمضان به خبرنگار نویاب گفت: قیمت الان در بازار پایین تر از نرخ مصوب است و عمدتا به دلیل جوجه ریزی های زیادی است که صورت گرفته است.

اسدالله نژاد افزود: عامل دیگری که موجب شده قیمت مرغ در بازار به کمتر از نرخ مصوب برسد کاهش حجم تقاضا در سطح بازار بعد از پایان ایام عید است.

وی خاطر نشان کرد: در واقع به دلیل اینکه کششی در بازار وجود ندارد و فروش مرغ برای واحدهای مرغداری سخت شده قیمت کاهشی شده است.

اسدالله نژاد تصریح کرد: این یک روند کلی است که وقتی تعادل بین عرضه و تقاضا برای یک کالا در بازار به هم بخورد به طور ناخودآگاه قیمت ها کاهش می یابد به همین دلیل همیشه گفته می شود عرضه و تقاضا است که قیمت ها را تعیین می کند.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی در پاسخ به این سوال قیمت مرغ درب مرغداری چقدر کاهش یافته گفت: قیمت مصوب مرغ درب واحدهای مرغداری ۱۹ هزار و ۷۰۰ تا ۲۱ هزار تومان است اما الان با قیمتی بین ۱۸ الی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغدار خریداری می کنند و با این تفاسیر قیمت مرغ در بازار کمتر از ۳۰ هزار تومان می شود.

روزانه بیش از ۵۰۰ تن مرغ مازاد داریم

روزانه بیش از ۵۰۰ تن تولید مازاد مرغ داریم| صادرات بهترین گزینه برای شرایط فعلی است
وی در خصوص میزان مازاد تولیدی مرغ نیز اظهار داشت: روزانه بیش از ۵۰۰ تن مرغ مازاد داریم و مصوبه این بود که شرکت پشتیبانی در مواقعی که مازاد داریم بتواند صادرات را پیگیر کند و انجام دهد.

اسدالله نژاد افزد: با این وجود هنوز اطلاعاتی در خصوص اینکه الان صادرات انجام می شود یا خیر هنوز اطلاعاتی به ما نرسیده است اگرچه معتقدیم در چنین شرایطی صادرات بهترین گزینه برای جلوگیری از متضرر شدن مرغداران است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت پشتیبانی اعلام کرده که مرغ های مازاد را با نرخ مصوب از مرغداران خریداری خواهد کرد، افزود: در حال حاضر خرید از سوی این شرکت انجام می شود با این وجود شرایط به نحوی است که شرکت پشتیبانی چندان مرغ زیادی جمع آوری نمی کند و لذا امیدواریم وضعیت به نحوی پیش برود که بازار زودتر به ثبات برسد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4951
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.