• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6
در گفتگو با نویاب مطرح شد؛

آینده روشن در انتظار تنیس گلستان| چالش‌های بانکی مانع توسعه زیرساخت‌ها است

  • کد خبر : 4925
  • 28 فروردین 1401 - 10:45
آینده روشن در انتظار تنیس گلستان| چالش‌های بانکی مانع توسعه زیرساخت‌ها است
مجموعه تنیس فدال در گرگان با ایجاد زیرساخت‌های لازم تلاش کرده تا استعدادهای ورزشی را شناسایی کند و این باشگاه برای تکمیل ساختمان و میزبانی از بازی‌های بین المللی نیازمند دریافت تسهیلات است.

گروه صنعت و معدن- نویاب: تنیس همواره به عنوان ورزشی لاکچری و برای قشر مرفه مطرح بوده و با این وجود علاقمندان بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد و حتی افرادی که در این ورزش فعالیت نمی‌کنند پیگیر اخبار تنیس هستند. هزینه‌های بالای تنیس موجب شده که بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را وارد این رشته نکنند و در رشته‌های کم هزینه‌تر به دنبال پیشرفت آن ها باشند.

هزینه‌های آموزش و تجهیزات تنیس نسبت به بسیاری از ورزش‌ها بیشتر است و به دنبال آن افراد کمتری وارد این ورزش می‌شوند اما طی چند سال اخیر در استان گلستان با تاسیس «باشگاه تنیس فدال» در گرگان به عنوان مرکز استان، نونهالان، نوجوانان و جوانان زیادی وارد این رشته شده و به نظر می‌رسد آینده روشنی در انتظار تنیس بازان گلستانی باشد.

بیش از پنج سال از تاسیس باشگاه تنیس فدال در گرگان می‌گذرد و این باشگاه به بزرگ‌ترین مجموعه تنیس شمال کشور و یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تنیس در ایران تبدیل شده است. برای اطلاع از روند فعالیت این باشگاه و مشکلات آن با «حمیدرضا صالحی»، مدیر آن گفتگو که در ادامه خواهد آمد.

* در مورد نحوه آغاز فعالیت این باشگاه توضیح دهید؟
باشگاه تنیس فدال گرگان در مرکز گلستان در سال ۱۳۹۵ به ثبت رسید که البته آن زمان زمینی در اختیار نداشتیم و قرار بود در مجموعه ورزشی کریم آباد و چند زمین دیگر فعالیت کنیم که این اتفاق رخ نداد. پس از مدتی طی مزایده زمین‌های تنیس مجموعه ورزشی آزادی و همچنین غدیر را در اختیار گرفتیم که البته مناسب نبود و برای بازسازی آن اقدام کردیم و حدود دو سال در این زمین‌ها فعالیت داشتیم در سال ۹۸ قراردادی بلندمدت با هلال احمر منعقد کردیم تا در مجموعه ورزشی این ارگان، باشگاه تنیس فدال را احداث کرده که متاسفانه به بحران کرونا برخورد کرد و نتوانستیم احداث این مجموعه را آغاز کنیم.

باشگاه تنیس فدال گرگان در مرکز گلستان در سال ۱۳۹۵ به ثبت رسید

از اردیبهشت ۱۴۰۰ عملیات احداث مجموعه تنیس فدال را آغاز کردیم و طی این مدت با استانداردهای کشور و بین المللی پیش رفتیم تا از لحاظ زیرسازی، نور، آبیاری زمین، خاک رس، چیدمان تماشاگران، ورودی و غیره در شرایط مطلوبی باشد.

آینده روشن در انتظار تنیس گلستان| چالش‌های بانکی مانع توسعه زیرساخت‌ها است

* چه امکاناتی دارید و چه میزان هزینه کردید؟
مجموعه تنیس فدال دارای پنج زمین خاکی رس با استانداردهای بین المللی است و توانایی میزبانی از مسابقات کشوری و بین المللی را دارد اما به دلیل اینکه هنوز ورودی و ساختمان مجموعه آماده نشده نتوانستیم میزبانی داشته باشیم تاکنون دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این مجموعه هزینه کرده‌ایم و احداث ورودی و ساختمان مجموعه حدود چهار میلیارد تومان هزینه دارد اما یکی از مشکلات ما عدم همراهی بانک ها بوده و تاکنون نتوانستیم تسهیلات دریافت کنیم.

امیدواریم تسهیلات لازم در اختیارمان قرار بگیرد تا ساختمان و سپس ورودی مجموعه را تکمیل کنیم

در حال حاضر که ساختمان مجموعه احداث نشده از کانکس استفاده می‌کنیم اما در صورت احداث ساختمان می‌توانیم میزبان اردوهای تیم ملی باشیم. سال گذشته کلنگ ساختمان اداری رفاهی باشگاه تنیس فدال به زمین زده شد که این ساختمان شامل پذیرش و لابی، کافی شاپ و رستوران، رختکن‌های ویژه و مجزا برای آقایان و بانوان، اتاق کنفرانس و مدیریت، اتاق مخصوص مربیان و داوران، سالن بدنسازی و سونا و جکوزی خواهد بود.

* مجموعه ورزشی شما کی تکمیل می شود؟
امیدواریم تسهیلات لازم در اختیارمان قرار بگیرد تا ساختمان و سپس ورودی مجموعه را تکمیل کنیم و در این صورت به یکی از مجهزترین مجموعه‌های تنیس کشور تبدیل خواهیم شد. این افتخاری برای ورزش استان گلستان خواهد بود که یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین مجموعه‌های تنیس کشور را در اختیار داشته باشد و از اداره کل ورزش و جوانان درخواست داریم که برای دریافت تسهیلات مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

* استقبال از این ورزش را چگونه بوده است؟
استقبال نونهالان، نوجوانان و جوانان گلستانی از ورزش تنیس خوب بوده و خوشبختانه استقبال علاقمندان برای حضور در این آکادمی از آن چیزی که فکر می‌کردیم هم بهتر است و ظرفیت بخش آموزشی ما همواره تکمیل بوده به طوری که نیازی به تبلیغات نداشتیم. در بخش تفریحی هم استقبال علاقمندان خوب بوده و البته برای توسعه تنیس هم در بخش آموزش و هم در بخش تفریحی مبلغ بسیار ناچیزی دریافت می‌کنیم.

یدواریم تسهیلات لازم در اختیارمان قرار بگیرد

* هزینه های بالای ورزش تنیس آن را به ورزش مرفه تبدیل کرده، نظر شما چیست؟
ما با عشق و علاقه و سرمایه گذاری در تنیس می‌خواهیم که این ورزش فقط برای قشر مرفه نباشد و لاکچری محسوب نشود، هزینه یک دوره اموزشی هشت جلسه‌ای در باشگاه تنیس فدال فقط ۳۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به دیگر نقاط کشور بسیار کمتر است.

* استعدادیابی هم می کنید؟
علاقمندان زیادی از سراسر استان در باشگاه تنیس فدال فعالیت می‌کنند و چند استعداد سه تا شش ساله کمیاب داریم که فوق العاده هستند و در صورت سرمایه گذاری توانایی ملی پوش شدن را هم دارند. هدف ما در باشگاه تنیس فدال استعدادیابی و پرورش آن ها است و دورنمای ما حضور یکی از بازیکنان این باشگاه در گرند اسلم جهانی است که این اتفاق تا کنون برای تنیس ایران در بخش مردان رخ نداده و امیدواریم در آینده این اتفاق رخ دهد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4925
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.