• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
در گفتگو با نویاب مطرح شد؛

حذف ارز یارانه‌ای هزینه های جانبی پروژه های عمرانی را افزایش خواهد داد

  • کد خبر : 4895
  • 27 فروردین 1401 - 10:21
حذف ارز یارانه‌ای هزینه های جانبی پروژه های عمرانی را افزایش خواهد داد
جلالی، عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گلستان گفت: با حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی هزینه های سربار و جانبی پروژه های عمرانی و ساختمانی به طرز مشهودی افزایش می یابد.

علی اکبر جلالی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هزینه های سربار و جانبی پروژه های عمرانی و ساختمانی به طرز مشهودی افزایش می یابد.

عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گلستان با بیان این که هر اقدامی برای حذف ارز یارانه ای باید به صورت تدریجی و آرام اجرایی شود، گفت: اجرای ضربتی ارز یارانه ای تبعات تورمی چشمگیری در بازار ایجاد می کند.

وی افزود: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی راهکار مهمی برای از بین بردن رانت در حوزه اقتصاد کشور بوده و مورد پذیرش همه طیف های سیاسی و اجتماعی جامعه است.

جلالی ادامه داد: اختلاف قیمت بین ارز یارانه ای و قیمت بازار رقمی معادل ۲۵ هزار تومان است که هر گونه تخصیص غیرکارشناسانه ارز یارانه ای، موجب ایجاد فساد و رانت در اقتصاد می شود.

عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گلستان گفت: حذف ارز یارانه ای، قیمت تمام شده پروژه ها از جمله پروژه های حوزه ساخت مسکن را افزایش می دهد و به شرکت های پیمانکاری خسارت می زند لذا باید دولت راهکاری برای جبران زیان های وارده به پیمانکاران پیش بینی کند.

وی افزود: اعمال تعدیل در تعیین نرخ اجرای پروژه های عمرانی یکی از روش هایی است که دولت می تواند برای حمایت از بخش خصوصی اجرایی کند.

جلالی گفت: هر چند در سال جاری شاهد افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران هستیم اما حذف ارز یارانه ای موجب گرانی برخی اقلام و مایحتاج ضروری خانوارها شده و توان خرید کارگران کاهش می یابد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4895
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.