• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
رییس اتحادیه خبازان گرگان:

نان در گلستان برای خوراک دام مصرف می شود

  • کد خبر : 4854
  • 24 فروردین 1401 - 17:16
نان در گلستان برای خوراک دام مصرف می شود
رییس اتحادیه صنف نانوایی گرگان ارزانی قیمت نان در مقایسه با نرخ خوراک دام را یکی از عوامل صف طولانی نانوایی ها دانست و گفت: حجم زیادی از نان را دامداران برای خوراک دام می خرند.

حمید مقیمی در گفتگو با خبرنگار نویاب، اظهار کرد: از برخورد جدی با نانوایی‌های خاطی خبر داد و گفت: شهروندان هرگونه تخلف از این صنف را از طریق تماس با شماره ۱۳۵ یا ۱۲۴ گزارش دهند.

او ادامه داد: صف طویل نانوایی‌ها از قبل سال جدید شکل گرفته و با ورود چشمگیر مسافران به استان این صف‌ها طولانی‌تر هم شد.

وی خواستار افزایش سهمیه آرد نانوایی‌ها شد و اضافه کرد: متاسفانه از سال ۹۳ تاکنون سهمیه آرد استان هیچ‌گونه افزایشی نداشته، درحالیکه با توجه به تورم و کاهش توان خرید مردم، گرایش شهروندان به مصرف نان بیشتر شده است.

رییس اتحادیه نانوایی گرگان با بیان این نکته که به درخواست افزایش سهمیه نان تاکنون ترتیب اثری داده نشده، افزود: این موضوع کشوری است و تصمیم‌گیری در سطح کلان باید صورت بگیرد.

وی ارزان بودن قیمت نان در مقایسه با نرخ خوراک دام را یکی دیگر از دلایل افزایش صف‌های طولانی اعلام کرد و گفت: افزایش قیمت خوراک دام در ماه‌های اخیر باعث شده تا دامداران از این محصول برای تغذیه دام استفاده کنند.

مقیمی در توضیح گلایه برخی نانوایی‌ها مبنی بر کاهش میزان سهمیه آرد، گفت: این موضوع صحت ندارد و چراکه کاهش سهمیه نانوایی تنها در صورت بروز تخلف اتفاق می‌افتد که در آن شرایط هم همان سهمیه کم شده به نانوایی دیگری تخصیص می‌یابد.

وی از نظارت و بازدیدهای مستمر و نامحسوس برای بر نانوایی‌ها خبر داد و گفت: تلاشمان بر این است تا با نظارت جدی نان به دست مصرف کننده واقعی برسد.

او از تغییر ساعت پخت نانوایی‌ها در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در این ماه یک سوم سهمیه آرد نانوایی‌ها در صبح و مابقی از بعد از ظهر تا نیم ساعت پیش از اذان مغرب پخت می‌شود.

رییس اتحادیه نانوایی گرگان ضمن یادآوری این نکته که نانوایی‌های با سهمیه کمتر صبح‌ها پخت ندارند، افزود: در این نانوایی‌ها پخت نان فقط در بعدازظهرها انجام می‌شود.

محدودیتی در عرضه نان نداریم

وی در توضیح تعیین محدودیت خرید نان برای مصرف کننده، اظهار کرد: محدودیتی در عرضه نان برای شهروندان نداریم و این اقدام تخلف محسوب می‌شود.

او تعیین سهمیه آرد هر نانوایی را بسته به منطقه و موقعیت مکانی متفاوت دانست و یادآور شد: سهمیه آرد نانوایی‌ها از هشت تا ۲۶ کیسه در روز پیش بینی شده است. که میزان آن بسته به جمعیت هر منطقه برای نانوایی متفاوت است.

مقیمی از برخورد جدی با نانوایی‌هایی که اقدام به فروش آرد می‌کنند خبر داد و اضافه کرد: در کمیته تخصیص سهمیه آرد، این موضوع را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و هیچ مماشاتی با متخلفین در این حوزه نداریم.

وی در خاتمه یادآور شد: کسر سهمیه بالاترین مجازات برای نانوا است و به این ترتیب در صورت مشاهده تخلف هر واحد صنفی ضمن معرفی آن به اداره تعزیرات حکومتی استان، سهمیه آن نیز کاهش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4854
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.