• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
در گفتگو با نویاب مطرح شد؛

بانک‌ها تمرکز و انرژی را از فعالان حوزه دانش بنیان سلب می کنند

  • کد خبر : 4844
  • 24 فروردین 1401 - 12:49
بانک‌ها تمرکز و انرژی را از فعالان حوزه دانش بنیان سلب می کنند
مدیر شرکت داروسازی پارت کیمیا گلستان گفت: بخش نامه ها و ساز و کارهای بانکی برای شرکت های دانش بنیان بسیار سخت گیرانه بوده و تمرکز و انرژی را از فعالان این بخش سلب می کنند.

رامین حامد پناه در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: طی یکی دو سال اخیر شاهد مصوبات خوبی در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان هستیم و در سطح کلان اعتبارات و حمایت های مالی خوبی در حمایت از حوزه دانش و فناوری پیش بینی شده است.

مدیر شرکت داروسازی پارت کیمیا گلستان افزود: با وجود همه حمایت ها اما متاسفانه رویکرد سیستم بانکی کشور، نگاه تسهیل گری و حمایتی نیست و این امر یک مشکل جدی تلقی می شود.

حامد پناه گفت: مشکلاتی که شرکت های دانش بنیان در حوزه دریافت تسهیلات دارند ارتباطی با شعب بانک ها ندارد بلکه هر بانکی در تهران ساز و کار، بخش نامه و دستور العمل خاص خودش را برای اجرا به استان ها ابلاغ می کند که انرژی و تمرکز فعالان شرکت های دانش بنیان را سلب می کند.

وی ادامه داد: هرچند در اکثر موارد وام ها و تسهیلات به شرکت های دانش بنیان پرداخت می شود اما رویه حاکم بر مجموعه بانکداری کشور، ذهن و روح را فرسوده و مستهلک می کند.

مدیر شرکت داروسازی پارت کیمیا گلستان بیان کرد: یکی از موضوعاتی که منجر به آسیب جدی به شرکت های دانش بنیان می شود مقوله تورم و کاهش ارزش پول ملی است؛ بسیاری از شرکت های دانش بنیان محصولات خود را به صورت غیرنقدی و مدت دار به فروش می رساند که در هنگام وصول مطالبات از مشتریان گرفتار چالش کاهش ارزش ریال و تورم می شوند.

وی ادامه داد: چون خرید مواد اولیه به صورت نقدی و فروش به صورت اقساط یا بلندمدت انجام می شود لذا بسیاری از شرکت های دانش بنیان به ویژه شرکت های نوپا دچار مشکل جدی در تامین نقدینگی برای خرید اقلام اولیه هستند

گفتنی است که شرکت داروسازی پارت کیمیا گلستان از سال ۱۳۸۴ با ۴۰ پرسنل در زمینه تولید مواد اولیه دارویی و داروهای انسانی در شهرک صنعتی آق قلا فعالیت می کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4844
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.