• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان:

فروش سموم کشاورزی در فروشگاه های اینترنتی غیر قانونی است

  • کد خبر : 4597
  • 17 فروردین 1401 - 16:41
فروش سموم کشاورزی در فروشگاه های اینترنتی غیر قانونی است

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: هر گونه فروش اینترنتی سموم غیرقانونی است و باید با آن برخورد شود؛ به دنبال این هستیم که از طریق مراجع قانونی با این متخلفین برخورد شود.

کیانوش حق نما در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: هیچ کدام از فروشگاه های اینترنتی فروش سموم مجوز قانونی ندارد و برابر مکاتباتی که با حراست وزارت جهاد کشاوزی انجام شده پیشنهاد دادیم که با با همکاری پلیس فتا به این مساله رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه در استان ۵۰۰ سم فروشی وجود دارد که همه آنها مجوز فروش از سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی استان دارند، خاطرنشان کرد: از سال ۸۶ صدور مجوزهای سم فروشی را وزارت جهاد کشاروزی به سازمان نظام مهندسی واگذار کرده است.

حق نما ادامه داد: این سازمان موظف است که به کیفیت سموم و توزیع آن رسیدگی کامل داشته باشد و در کنار آن سازمان جهاد کشاورزی نیز اعمال نظارت عالی خواهد داشت.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه هیچ گونه برگشت صادرات محصولی را به دلیل استفاده غیر استاندارد از سموم نداشته ایم، تصریح کرد: سال گذشته برای ۱۶ محصول صادرات داشتیم و هیچ کدام از محصولات برگشت نخورده است مگر اینکه محموله در قرنطینه به دلیل عدم رعایت استانداردها برگشت داده ایم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یک نمونه از برگشتی های ما به دلیل استاندارد میزان خاک همراه لا سیب زمینی بود که ما خودمان این محصول را برگشت دادیم و مشکلی به دلیل استفاده غیر استاندارد از سموم در محصولات کشاورزی نبود.

حق نما با بیان اینکه سمومی که در گلستان استفاده می شود همگی مورد تایید اتحادیه اروپا است، افزود: اگر برگشت محصولی به دلیل استفاده از سموم غیر استاندارد در کشور گزارش شده باشد به این دلیل است که استاندارد کشورها در استفاده از سموم متفاوت است، مثلا کشوری مانند روسیه ، سموم استفاده شده در این محصولات صادراتی را در لیست خود ندارد و عدم استاندارد برای آن محصول اعلام می کند.

وی در خاتمه یادآور شد: برای رفع این مشکل در حال حاضر اطلاع رسانی به کشاورزان انجام شده تا برای هر کشوری که می خواهیم صادرات انجام دهیم ابتدا استاندارد کشور مقصد بررسی و بر اساس آن تولید محصولات انجام شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4597
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.