• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5
دبیر کانون سراسری انجمن های انبوه سازان مطرح کرد؛

عقب ماندگی صنعت ساختمان از تکنولوژی| شرایط رقابت پذیری در بازار مسکن مهیا نیست

  • کد خبر : 4561
  • 16 فروردین 1401 - 9:57
عقب ماندگی صنعت ساختمان از تکنولوژی| شرایط رقابت پذیری در بازار مسکن مهیا نیست
دبیر کانون سراسری انجمن های انبوه سازان کشور با بیان این که صنعت ساختمان از تکنولوژی دنیا عقب است، گفت: دستگاه های پایه ریزی شده در این بخش به وظایف خود عمل نکرده اند.

فرشید پورحاجت در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: در کشور ما سازمان نظام مهندسی در سال ۷۴ پایه ریزی شد که سازمان توسعه گر بود و همچنین مرکز مطالعات و تحقیقات راه و شهرسازی وجود دارد که این دو سازمان نقش خود را که این سال ها برای توسعه تکنولوژی در صنعت ساختمان به درستی ایفا نکرده اند.

دبیر کانون سراسری انجمن های انبوه سازان کشور افزود: تکلیف سازمان نظام مهندسی مشخص است؛ آنها به رتق و فتق امور مهندسان مشغول بوده و تلاش می کنند تا خدمات را بین مهندسان توزیع کنند و تعرفه ها را افزایش دهند.

وی بیان کرد: مرکز مطالعات و تحقیقات وزارت راه و شهرسازی هم تکالیف خود انجام نداده و اگر توسعه‌ای در صنعت ساختمان رخ داده توسط بخش خصوصی است که سرمایه خود را وارد این حوزه کرده و از این صنعت حمایت می‌کند.

پورحاجت گفت: ما از فناوری و تکنولوژی عقب هستیم و این به دلیل آن است که این نهادها نتوانستند تکالیف خود را به درستی انجام دهند.

دبیر کانون سراسری انجمن های انبوه سازان کشور عنوان کرد: امروز نقشه های ساختمان مطابق با ۲۰ سال پیش است و اساساً از ظرفیت تکنولوژی دنیا استفاده نشده و نتوانسته‌ایم از پتانسیل مهندسان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: اغلب مهندسان پشت میز نشسته و منتظر سهمیه خود هستند در نتیجه تولید ثروت علمی اتفاق نمی‌افتد زیرا سهم آنها در پازلی مشخص، تعیین شده است.

پورحاجت ادامه داد: در این مسیر باید تغییراتی اعمال کرد که باید نهادهای حاکمیتی بستر آن را فراهم می‌کنند.

دبیر کانون سراسری انجمن های انبوه سازان کشور عنوان کرد: ما تولیدکننده بوده و هر سیاستی که بالادستی تدوین کند را باید انجام دهیم و اجازه انتخاب نداریم.

وی متذکر شد: در کدام کشور ناظر ساختمان را برای شما مشخص می کنند، در هیچ جای دنیا چنین رویه ای نیست.

پورحاجت گفت: اساساً ما نتوانسته ایم شرایط رقابت را فراهم کنیم و شهرسازی هم از این موضوع استقبال نمی کند و هنوز در روی پاشنه قبلی می چرخد مگر این که دولت جدید تصمیماتی بگیرد تا اتفاقات دیگری رقم بخورد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4561
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.