• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
معاون اقتصادی استاندار گلستان:

ایجاد زنجیره صنایع تبدیلی در گلستان ضروری است

  • کد خبر : 4550
  • 15 فروردین 1401 - 16:48
ایجاد زنجیره صنایع تبدیلی در گلستان ضروری است
دهنوی، معاون اقتصادی استاندار گلستان گفت: برای توسعه صنعت کشاورزی مکانیزه کردن و ایجاد زنجیره کامل صنایع تبدیلی در گلستان ضروری است.

محمد دهنوی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: یکی از بزرگترین معضل‌های استان خام فروشی محصولات مختلف به ویژه محصولات کشاورزی است که به واسطه نبو زنجیره کامل صنایع تبدیلی در استان است.

وی افزود: در تجارت جهانی مبتنی بر مزیت‌های رقابتی، موضوع صنایع تبدیلی یکی از اصول بسیار مهم محسوب می‌شود. بنابراین در استان با کمی خلاقیت و توجه به موضوع صنایع تبدیلی می‌توان بسیاری از تولیدات گلستان را به بازار جهانی عرضه کرد.

دهنوی با اشاره به اینکه وجود زمینه ارتباط با کشورهای سی آی اس و کشورهایی همچون ترکمنستان، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان و دیگر کشورهای مشابه ضرورت توجه به صنایع تبدیلی در استان را دو چندان می‌کند، افزود: خام فروشی به سادگی ارزش افزوده تولید محصولات به خصوص در بخش کشاورزی را از جیب کشاورزان و تولیدکنندگان محصول خارج کرده و باعث می‌شود کشاورزی در استان آن طور که باید صرفه اقتصادی نداشته باشد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم تولید محصولات کشاورزی در استان پایدار و اقتصادی باشد و به جهش مورد نظر در عرصه اقتصادی دست پیدا کنیم باید به سمت توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد کارخانه‌های فرآوری محصولات برویم.

معاون اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: نگاه مدیریت اقتصادی در استان حمایت از اینگونه طرح‌های مثبت و سودآور است که می‌تواند اشتغال پایدار را به همراه داشته باشد.

دهنوی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۷ درصد مردم گلستان در روستاها زندگی می‌کنند، یادآور شد: این آمار، اهمیت توجه به بخش کشاورزی را افزایش می‌دهد و توسعه صنایع تبدیلی علاوه بر اینکه سودآوری کشاورز را بالا می‌برد، باعث برگشت مردم از شهرها به روستاها و ایجاد انگیزه جوانان برای ماندگاری در روستا خواهد شد.

وی در خاتمه تاکید کرد: بخش کشاورزی، پیشرو توسعه استان بوده و اقتصاد مردم ما بر آن بنا شده به همین خاطر حمایت از کشاورزان و گذر از کشاورزی سنتی به مکانیزه و ایجاد زنجیره کامل صنایع تبدیلی یک ضرورت به شمار می رود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4550
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.