• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
سرپرست میراث فرهنگی گلستان مطرح کرد؛

ضرورت سرمایه گذاری برای هتل های تخصصی در گلستان| اقامتگاه های قابل حمل راهگشا است

  • کد خبر : 4510
  • 14 فروردین 1401 - 15:02
ضرورت سرمایه گذاری برای هتل های تخصصی در گلستان| اقامتگاه های قابل حمل راهگشا است
سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: برای تامین نیاز گردشگران علاوه بر پیش بینی مدارس و ابنیه دولتی، می توان با ورود بخش خصوصی سراغ اقامتگاه های قابل حمل برویم.

رحمان فرمانی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: ضریب اشغال هتل ها و مراکز مجاز اقامتی در برخی از ایام سال ها کمتر از ۲۰ درصد است و فقط در تعطیلات نوروزی و ایام خاص به ضریب حداکثری می رسد.

سرپرست اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان ادامه داد: صرفا در ۲۰ روز تعطیلات نوروزی ظرفیت هتل ها و مراکز مجاز اقامتی اشباع شده و حتی در تابستان هم مشکلی برای پذیرش گردشگران و مسافران وجود ندارد و ضریب اشغال به ۶۰تا ۸۰ درصد می رسد.

وی افزود: در مجموع سه ماه تابستان و تعطیلات نورزوی و ایام خاص اقتصاد هتل ها در سطح مطلوب و قابل قبولی قرار دارد و در دو سوم ایام سال پذیرش مسافران در محدوده ۲۰ تا ۴۰ درصد است.

فرمانی گفت: در زمینه مراکز اقامتی کمبود خاصی نداریم ولی سرمایه گذاران می توانند در پروژه های هتل سازی تخصصی مانند مثلا ساخت ها هتل های ورزشی، هتل های اقتصادی و تجاری ورود کند.

سرپرست اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان بیان کرد: باید به فراخور نیاز مسافر، هتل و متل احداث کرد تا علاوه بر درآمدزایی و به صرفه بودن سرمایه گذاری، رونق اقتصاد گردشگری در استان محقق شود.

وی عنوان کرد: در مواقعی که با حجم انبوه سفر مواجه هستیم، می توانیم به سراغ اقامتگاه های قابل حمل برویم؛ سرمایه گذاران می توانند با پیش بینی و تهیه این اماکن زمینه خدمت رسانی به گردشگران و البته منافع اقتصادی خود را فراهم کنند.

فرمانی گفت: در موضوع اقامتگاه قابل حمل که در برخی کشورها رایج است، سرمایه گذاران کانکس های مجهزی را برای اقامت گردشگران در محل های مناسب بارگزاری می کنند و براساس برد و ظرفیت در فصول مختلف این مراکز بین شهرهای مختلف جابجا می شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4510
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.