• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6
مدیرکل دامپزشکی گلستان:

۳۳ درصد میگوی تولیدی در گلستان صادر شد

  • کد خبر : 4466
  • 10 فروردین 1401 - 14:31
۳۳ درصد میگوی تولیدی در گلستان صادر شد
محرابی، مدیرکل دامپزشکی گلستان با اشاره به تولید هزار و ۵۴۱ تُن میگو در مجتمع پرورش میگو گمیشان در سال گذشته گفت: ۳۳ درصد محصول تولیدی به کشورهای آسیایی صادر شد.

غلامرضا محرابی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: ۵۱۰ تُن میگوی استحصالی از هزار و ۲۵۰ هکتار از مزارع گمیشان به کشورهای چین، عمان و امارات متحده عربی صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: با مجوز این اداره کل ۷۳۵ تُن میگو هم به سایر استان‌های کشور حمل شده و علاوه بر مصرف داخلی از طریق گمرکات آن استان ها صادرات خُرد انجام شده است.

وی افزود: در سال گذشته کارشناسان این اداره کل عملیات پایش و نظارت بهداشتی بر ۷۴ مزرعه میگو با تراکم ذخیره‌سازی ۱۱۱ هزار قطعه میگو در هکتار را به نحو مطلوبی اجرایی کردندو خوشبختانه چالش بهداشتی شاهد نبودیم.

محرابی به کیفیت بالای میگو تولید شده در مجتمع پرورش آبزیان گمیشان اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد تولیدات این سایت قابلیت صادرات به سایر کشورها را دارد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان ادامه داد: در کمتر از یک ماه دیگر و با صدور گواهی بهداشتی از سوی دامپزشکی، مرحله نخست پرورش میگو در مجتمع گمیشان آغاز می‌شود.

براساس آمار اداره کل شیلات گلستان میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت میگو گلستان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.

در گلستان هشت مرکز فرآوری میگو با ظرفیت اسمی ۶ هزار و ۵۰۰ تن در هر دوره مشغول فعالیت وجود دارد که با توجه به تولید محصول، این واحدها در بخش عملیات فرآوری میگوی فعالیت دارند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4466
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.