• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8
عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان بیان کرد؛

توجه به بخش خصوصی راهگشای جهش تولید مسکن| موفقیت در گرو بسیج همه ظرفیت ها است

  • کد خبر : 4407
  • 08 فروردین 1401 - 9:32
توجه به بخش خصوصی راهگشای جهش تولید مسکن| موفقیت در گرو بسیج همه ظرفیت ها است
مرتضوی، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان کشور با بیان این که توجه به ظرفیت بخش خصوصی راهگشای طرح جهش تولید مسکن گفت که موفقیت در این طرح، در گرو بسیج همه ظرفیت ها است.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بعد از سال ها انفعال در تولید و انبوه سازی مسکن سال گذشته طرح جهش تولید مسکن توسط دولت مطرح شد.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان کشور افزود: بسترهای متفاوت و خوبی در جهش تولید در نظر گرفته شده به شرطی که این ابزارها تماماً مهیا شود تا با در نظر گرفتن این شرایط بتوان به آینده بازار مسکن امیدوار بود.

مرتضوی بیان کرد: سیاست‌های دولت سیزدهم حکایت از آن دارد که ثبات قیمت مسکن در دستور کار است و برای این که دولت به هدف خود برسد باید از همه ظرفیت های موجود بهره ببرد.

وی ادامه داد: در مسکن مهر شاهد بودیم علیرغم تفاهم‌نامه‌های متعددی که منعقد شد ولی در عمل و نتیجه نهایی این بود که بخش خصوصی در پروژه‌های خودمالکی حدوداً ۷۵ درصد از ظرفیت تولید را به خود اختصاص داد و بخش دولتی که قرار بود در قالب تفاهمنامه سه جانبه و چند جانبه پروژه‌ها را اجرایی کند کمتر موفق شد و حتی برخی از پروژه ها در سال جاری به اتمام می رسد.

رئیس انجام انبوه سازان گلستان بیان کرد: این امر حکایت از آن دارد که دولت جایگاه بخش خصوصی را باید مطمئن تر و محکم تر ببیند و توجه بیشتری به ظرفیت‌های بخش خصوصی داشته باشد و اگر چنانچه بتواند از این ظرفیت ها به خوبی بهره ببرد مشکلات به صورت محسوس برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز هم قرار است بخش خصوصی در طرح جهش تولید مسکن حضور داشته باشد و این امر زمانی به منصه ظهور می رسد که ما بتوانیم قراردادهای خوبی در قالب قیمت مشخص و معین با در نظر گرفتن تمام تعدیل هایی که بر اساس شاخص های سازمان برنامه و بودجه است با وزارت راه و شهرسازی منعقد کنیم.

این فعال صنعت ساختمان گفت: در یک طرف انبوه سازان و طرف دیگر راه و شهرسازی بوده و یک ضلع دیگر را هم مردم به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: علیرغم گفتمان‌ها و وعده هایی که در این حوزه داده شده و نوید ساخت یک میلیون واحد در طی یک سال اما به هیچ عنوان از ظرفیت بخش خصوصی بهره برده نشده و کماکان ما با چالش قیمت تمام شده روبرو هستیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4407
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.